کد خبر: ۲۲۸۰۴

روزنامه خراسان جنوبی نوشت:

چاپ گلایه مردم خضری دشت بیاض (از توابع شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی) از مزاحمت سگ های ولگرد در این شهر، شهرداری خضری دشت بیاض را بر آن داشت تا در 5 روز کاری 19 قلاده سگ را از نقاط مختلف شهر جمع آوری کند.

شهردار خضری دشت بیاض گفت: براساس صورت جلسه شورای بهداشت قاینات مقرر شده بود تا بعد از ماه مبارک رمضان سگ های ولگرد این شهر جمع آوری و به شهرداری قاین منتقل شود تا دامپزشکی شهرستان اقدام لازم را برای اتلاف یا نگهداری این حیوانات انجام دهد.

به گفته «عباسیان»، مدیر شبکه دامپزشکی هم در این جلسه حضور داشته و قول تحویل گرفتن سگ های ولگرد را داده است.

وی افزود: بر این اساس طی 5 روز کارکنان خدمات شهری شهرداری خضری دشت بیاض 19 قلاده سگ را جمع آوری و به شهرداری قاین منتقل کردند، ولی با خودداری دامپزشکی قاینات از پذیرش این حیوانات دوباره سگ ها به شهرداری خضری دشت بیاض منتقل شد.

وی ادامه داد: یکی از کارکنان شهرداری یک روز صبح که برای غذا دادن به محل نگهداری این حیوانات مراجعه می کند می بیند فقط یک سگ عصبانی در این مکان مانده که این حیوان او را مجروح می کند!

مسئول خدمات شهری شهرداری قاین هم گفت: بعد از جلسه شورای بهداشت قاینات که قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد یک سوله برای نگهداری سگ ها با همه امکانات آماده شد.

«ایوب نژاد» افزود: وقتی شهرداری خضری دشت بیاض تماس گرفت و موضوع جمع آوری سگ ها را اطلاع داد، هماهنگی لازم برای انتقال این حیوانات با دامپزشکی شهرستان انجام شد که دامپزشکی اعلام کرد داروی کافی برای معدوم کردن سگ ها وجود ندارد و شهرداری خضری دشت بیاض باید چند روز صبر کند تا دارو برسد؛ به علاوه تاکید شد مشکلی برای انتقال سگ ها به سوله نگهداری سگ ها در قاین وجود ندارد.

وی ادامه داد: پاسخ شهردار خضری دشت بیاض این بود که تا رسیدن دارو، سگ ها در انبار شهرداری این شهر نگهداری شوند که در شب انتقال این اتفاق ناگوار رخ داد.

دکتر «گوهری» رئیس شبکه دامپزشکی قاینات هم حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشد.

 

 

نظر شما
ادامه