کد خبر: ۲۲۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، از برنامه‌های توسعه واکسن در کشور پشتیبانی می‌کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور که از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی بازدید کرد با اعلام این مطلب افزود: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور حمایت خود را از تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه واکسن‌های دامپزشکی و پزشکی اعلام می‌کند.

دکتر ضرغام گفت: این صندوق علاوه بر دریافت پروژه‌ها از محققین مکانیسم جدیدی برای دریافت سفارش پروژه‌ها از مراکز علمی و تحقیقاتی در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: اعطای کرسی‌های پژوهشی به استادان و حمایت 10 ساله مالی از این پروژه‌ها از جمله اقداماتی است که صندوق می‌تواند در حوزه تحقیقات بیماری‌های دام، طیور و آبزیان و توسعه تحقیقات واکسن انجام دهد.

او از ایجاد مراکز توسعه نوآوری در کشور خبر داد و گفت: مؤسسة رازی می‌تواند برای ایجاد مرکز توسعه نوآوری واکسن اقدام کند.

در این جلسه، دکتر کهرام رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: تحقیقات در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی همراه با توسعه فناوری و تولید است که این ارزش فراوانی دارد.

رئیس مؤسسه رازی افزود: توسعه فناوری واکسن‌های جدید دامی و انسانی از برنامه‌های این مؤسسه است و ایجاد مرکز رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از دستاوردهای مهم توسعه‌ای در طول یک سال گذشته بود.

دکتر عابدی کیاسری قائم‌مقام رئیس مؤسسه رازی نیز در حوزه اصلاح ساختار و توسعه علمی و فناوری گفت: مؤسسه رازی با ایجاد ساختارهای جدید مراکز رشد و مرکز نوآوری در صدد حمایت از محققان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی گفت: در حال حاضر 24 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد مؤسسه رازی مستقر هستند که 20 شرکت از شرکت‌های زایشی مؤسسه‌اند و چهار شرکت از خارج از مؤسسه فعال هستند.

او اضافه کرد: پیش‌بینی بازار واکسن‌های انسانی و دامی دنیا در سال 2025، حدود 120 میلیارد دلار است که براساس اسناد بالادستی دستیابی به 3% بازار جهانی در افق 1404 از برنامه‌های کشور است که این میزان حدود 3 میلیارد و 600 میلیون دلار است که برنامه جدی و سرمایه‌گذاری اساسی را می‌طلبد.

وی گفت: بازار واکسن دنیا در حال حاضر در اختیار پنج شرکت بزرگ آمریکایی و اروپایی است و بیشترین انتقال تکنولوژی واکسن از طریق سازمان بهداشت جهانی در سال‌های اخیر به کشورهایی چون چین، هند، برزیل و اندونزی بوده است و این کشورها در حال پیوستن به کشورهای عمده تولیدکننده واکسن هستند.

قائم‌مقام مؤسسه رازی گفت: برای دستیابی به بازارهای دنیا نیازمند توسعه بخش خصوصی در حوزه واکسن هستیم که این امر مهم از طریق انتقال بسته تکنولوژی از رازی به شرکت‌های متقاضی بخش خصوصی قابل انجام است.

دکتر عابدی کیاسری یادآور شد: مؤسسه رازی در نهایت بر تحقیق و توسعه (
R&D) و کنترل کیفی تمرکز خواهد کرد و به عنوان تأمین‌کننده تکنولوژی واکسن به دنبال راهبری صنعت واکسن در کشور است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
انتقال بسته تکنولوژی!!!؟؟؟
نظر شما
ادامه