کد خبر: ۲۲۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در حالی که سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در گفتگو با فارس صادرات دام سالم و واردات دام بیمار را عامل گرانی گوشت در تهران عنوان کرده بود ،  رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با ایلنا ، ارتباط گرانی گوشت قرمز و شیوع بیماری تب برفکی را رد کرد و گفت: گرانی گوشت قرمز هیچ ارتباطی با بروز بیماری تب برفکی ندارد.
دکتر سید محسن دستور افزود : تب برفکی مممکن است محدودیت‌هایی را ایجاد کرده باشد اما عامل گرانی بازار گوشت قرمز نیست.
رییس سازمان دامپزشکی ایران همچنین گفت: تب برفکی در بسیاری از مناطق ایران مهار شده و این بیماری به طور کامل در کنترل سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.
دکتر دستور همچنین از تمهیدات گسترده در قرنطینه‌های بین استانی خبر داد.
وی در ادامه گفت: تقاضاهای بسیاری برای ورود دام زنده و گوشت قرمز به سازمان دامپزشکی رسیده اما این سازمان به دلیل بیماری تب برفکی و شیوع آن به دیگر کشورها در حال مطالعه وضعیت بهداشتی این کشورها است.
دکتر دستور ادامه داد: لذا سازمان هنوز اقدام به صدور مجوز برای ورود گوشت و یا دام زنده نکرده است.
رییس سازمان دامپزشکی ایران اولویت سازمان را ورود گوشت به کشور اعلام و اخبار مرتبط با افزایش ورود دام زنده از ارمنستان به ایران را در حال حاضر رد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری فارس از قول وزیر کشاورزی ارمنستان از برنامه این کشور در سال جاری میلادی برای افزایش صادرات گوسفند به کشورمان خبر داده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۶
0
0
ارمنستان کشور کوچکی است با روستاهای خالی از سکنه توان گوسفند داری ارمنستان و مازاد ان همانی بود که به کویت و ایران صادر شد ضمنا هرگوسفند 56000درام معادل 180 هزارتومان می باشد که با احتساب کرایه و کارشناس و .... در ان ور البته صرف ندارد . ضمنا رییس دامپزشکی ارمنستان اقای دکت باغیان از آن تیپ آدمهاست که همیشه ...... مصاحبه می کند اعتماد نکنید.
نظر شما
ادامه