کد خبر: ۲۳۱۱

حکیم مهر -  مدیرکل دامپزشکی استان یزد، ریشه اصلی تب برفکی را خشکسالی اعلام کرد.

دکتر علی‌اکبر حدادزاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز با اشاره به بیماری تب برفکی در سطح کشور، ریشه اصلی این بحران را خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع و ‌تردد غیرمجاز دام در سطح کشور دانست.
وی خاطرنشان کرد: دامپزشکی با چند اقدام به موقع از جمله قرنطینه، کانون‌یابی از طریق سیستم GIS و مایه‌کوبی به موقع توانست این بیماری را مهار و بحران را کنترل کند.
حدادزاده همچنین قرنطینه دام در شهرستان مهریز را به عنوان قرنطینه منطقه‌ای و دارای جایگاه حیاتی برای استان یزد و کشور مهم دانست و استقرار یک کانکس همراه با نیرو و امکانات لازم در پاسگاه شهید مدنی مهریز را از اقدامات انجام شده در این رابطه برشمرد.
وی افزود: مهریز در واقع محل عبور و مرور و نقل و انتقال دام از استان‌های شرقی به استان‌های مرکزی و سایر نقاط کشور است از این‌رو باید تدابیر ویژه‌ای برای قرنطینه دام‌ها در این منطقه اندیشیده شود.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و مسائل دامپزشکی در استان یزد بیان داشت: دامپزشکی به‌رغم کمبود نیرو و امکانات در حوزه وسیعی از بهداشت عمومی، خدمات گسترده‌ای در سطح استان انجام می‌دهد.
وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده توسط نیروهای دامپزشکی عنوان کرد: در بسیاری مواقع توجه و هوشیاری بازرسان این شبکه توانسته نجات‌بخش جان عده زیادی از مردم استان باشد.
در این مراسم که با حضور مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان یزد و نماینده فرماندار و جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت شهرستان مهریز برگزار شد، از زحمات امامی تقدیر و مطیعی به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی مهریز معرفی شد.

 

نظر شما
ادامه