کد خبر: ۲۳۱۱۰

رئیس سازمان دامپزشکی از ساماندهی کشتارگاه‌های دام در کشور و بهره‌برداری از 65 کشتارگاه صنعتی خبر داد.

به گزارش فارس، «دکتر مهدی خلج» ظهر در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کشتارگاه صنعتی طیور شرکت پرسفید پایتخت در شهرستان گرمسار که با حضور شماری از مسئولان انجام شد، اظهار داشت: در کشور 245 کشتارگاه صنعتی فعال وجود دارد و 65 کشتارگاه نیز در حال بهره‌برداری است.

رئیس سازمان دامپزشکی اضافه کرد: کمیته‌ای ویژه برای ساماندهی امور کشتارگاه‌های کشور در همه استان‌ها قرار است تشکیل شود تا مسائل مربوط به این اماکن حساس در سلامت مردم را پیگیری کند.

خلج ادامه داد: این کمیته که مقدمات راه‌اندازی آن فراهم شده است، با مسئولیت یکی از معاونت‌های استانداری و با دبیری دامپزشکی استان شکل خواهد گرفت و تأثیر بسزایی در ساماندهی کشتارگاه‌ها و نظارت بیشتر بر آن‌ها دارد.

وی بیان داشت: تفاهم‌نامه مربوط به تشکیل کمیته‌ ویژه ساماندهی امور کشتارگاه‌های کشور بین سازمان دامپزشکی کشور و معاونت عمرانی وزارت کشور امضا شده است و به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

رئیس سازمان دامپزشکی ساماندهی کشتارگاه‌های دام در سراسر کشور را یکی از اقدامات اولویت‌دار این سازمان عنوان کرد و گفت: سیاست‌های ساماندهی کشتارگاه‌های دام از منظر سازمان دامپزشکی نیز تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است که باید بر اساس همان فعالیت شود.

 

 

نظر شما
ادامه