کد خبر: ۲۳۲۴

حکیم مهر -  مراسم رونمایی از نشان آهو، پیراهن جدید باشگاه سایپا و افتتاح دفتر حمایت از آهوی ایرانی همراه با ویژه برنامه های متنوعی خواهد بود.
این مراسم شنبه 22 خرداد ماه با حضور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پارک طبیعت پردیسان برگزار می شود.
نشان آهو، روی خودروهای سایپا
نشان آهو گروه خودروسازی سایپا، توسط ابراهیم حقیقی، از طراحان بنام معاصر ایران طراحی شده است. ابراهیم حقیقی چند طرح به مقامات سایپا ارایه داد که در نهایت ، یکی از آنها برگزیده شد.
نشان طراحی شده آهو روی خودروهای تولیدی این گروه خودروسازی و همچنین روی پیراهن جدید باشگاه سایپا درج خواهد شد.
رونمایی لباس جدید توسط بازیکنان
در این مراسم رونمایی از پیراهن جدید باشگاه سایپا توسط بازیکنان شناخته شده این باشگاه هم صورت می گیرد. طبق برنامه  قرار است محمد مایلی کهن، سرمربی تیم فوتبال این باشگاه و ابراهیم صادقی، کاپیتان تیم، در مراسم حضور یابند.
در پیراهن جدید باشگاه سایپا ، به عنوان باشگاه حامی محیط زیست ، از رنگ سبز در کنار رنگ نارنجی استفاده شده که تا حدودی شبیه پیراهن وردربرمن، تیم ریشه دار کشور آلمان، است.

شاید سایپا دومین تیمی در جهان باشد که از یک حیوان به عنوان نماد باشگاه خود استفاده می کند. درست مثل فرانسوی ها که از نشان خروس روی پیراهن خود بهره می گیرند.
افتتاح دفتری که تاکنون وجود نداشت

در مراسم روز شنبه دفتر حمایت از آهوی ایرانی در سازمان محیط زیست نیز افتتاح می شود. دفتری که ساختار آن مشخص شده و مدیر آن با تفاهم میان سازمان محیط زیست و گروه خودروسازی سایپا انتخاب خواهد شد.

 این دفتر در حالی راه اندازی خواهد شد که پیش از این چنین اداره ای در سازمان محیط زیست وجود نداشت که به طور تخصصی به امور حمایت از آهوی ایرانی بپردازد.
پخش فیلم مستند 20 دقیقه ای آهوی ایرانی
پخش فیلم مستند 20 دقیقه ای از آهوی ایرانی از دیگر برنامه های مراسم روز شنبه است. در این فیلم مستند درباره نقش آهو در اساطیر ایرانی به تفصیل توضیح داده می شود و مسوولان سایپا علل حمایت از آهوی ایرانی را تشریح خواهند کرد.

 در این فیلم مستند همچنین ابراهیم حقیقی درباره چگونگی طراحی نشان آهو سخن خواهد کرد.
سخنرانی رییس سازمان محیط زیست و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از دیگر برنامه های این مراسم دو ساعته خواهد بود که ساعت 14 تا 16 روز شنبه 22 خرداد ماه و همزمان با هفته محیط زیست برگزار می شود.

 


 

نظر شما
ادامه