کد خبر: ۲۳۲۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

بر اساس اطلاعات موثق دریافتی، بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) از روز گذشته در طالقان مشاهده و توسط دامپزشکی این شهرستان نیز تایید است.

با مشاهده علائم بیماری، صبح امروز نیز جلسه ای (جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی) در محل استانداری البرز در این زمینه تشکیل شده است.

به دنبال شیوع نوعی بیماری مشکوک به طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در طالقان، از صبح امروز تاکنون لاشه هفت کل و بز وحشی در عرصه های طبیعی این شهرستان مشاهده شده است.

در جریان سرشماری تابستانه حیات وحش شهرستان طالقان که طی هفته گذشته صورت گرفت، در مجموع تعداد ۲۶۷۳ کل و بز وحشی در زیستگاه های طبیعی این شهرستان شمارش شده اند که با شیوع بیماری مهلک طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در خطری بسیار جدی قرار دارند.

تصاویر این گزارش مربوط به پایش امروز (دوشنبه ۹۴/۶/۲۳) در منطقه و هفت لاشه کل و بز کشف شده می باشد که از طریق روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان البرز در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر خادمی
|
-
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
علائمی مانند ريزش ترشحات آبكي از چشمها، بيني و دهان که ممکن است غليظ، زردرنگ و بدبو شود آثار ترشحات درپوزه و موهاي زير چشم که پس از خشك شدن باعث چسبندگي پلك و انسداد سوراخهاي بيني میشود را در تصاویر نمی شود دید علاوه بر این تاریخچه ای از بیماری در سالهای اخیر در شهرستان طالقان گزارش نشده چطور علت تلفات به این بیماری ربط داده شده بلحاظ فنی جای سوال داره یک کلنسین اگه میدونه جواب بده....ولی میتوان بعنوان نگرانی نمونه برداشت بعنوان یک عامل احتمالی تحت بررسی قرار داد... دامپزشک محیط زیست حتما رو عوامل بررسی کند ممکن است بعدها گرفتار بشن
دک ن-دامپزشک
|
-
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
با سلام خدمت همکار عزیز مطلب بجایی اشاره کردید گاهی بخش فنی تاثیر پذیر از یک جو روانی کاذب میشه نمی شه کاری کرد اگه بیماری تایید نشه اون موقع محیط زیست تو هچل می افته محیط زیست باید ارزش و جایگاه دامپزشکی رو بفهمه باید درخدمت دستورات دامپزشکی باشه و هزینه هم بکنه نه به جوسازی ها دامن بزنه ... کار خوبی نیست
نظر شما
ادامه