کد خبر: ۲۳۲۷۹

سرمایه گذاری ایران برای احداث کشتارگاهی عظیم در ارمنستان

گروهی از سرمایه گذاران ایرانی اقدام به احداث و راه اندازی یک کشتارگاه عظیم در نزدیکی شهر ماسیس در منطقۀ آرارات ارمنستان کرده اند. این تأسیسات بزرگترین کشتارگاه کشور محسوب می شود و به گفتۀ نمایندگان این پروژه، عمدۀ کار این کشتارگاه بر روی صادرات گوشت گاو و گوسفند به ایران و کشورهای خلیج فارس خواهد بود.

به گفتۀ وزیر کشاورزی ارمنستان Sergo Karapetyan این تأسیسات به مساحت 2400 مترمربع، ظرفیتی برابر با 200 رأس گاو و 200 رأس بز و گوسفند در هر شیفت دارد. انتظار می رود ظرفیت فراوری این تأسیسات 100 هزار رأس در سال باشد و پیش بینی می شود که با توسعۀ تولیدات این کشور این رقم نیز دو برابر گردد.

کاراپتیان در مراسم افتتاحیه عنوان کرد: ما امروز بزرگترین کشتارگاه را در ارمنستان راه اندازی کردیم که این امکان را به ما می دهد تا حجم صادرات به کشورهای همسایه را افزایش دهیم.

تولیدات این تأسیسات گوشت حلال است که صادرات گوشت گاو و گوسفند به کشورهای مسلمان را افزایش می دهد و کشورهای ایران، عراق و کویت از مقاصد اصلی هستند. سرمایه گذاری برای این تجهیزات حدود 60 میلیون دلار برآورد شده که حجم صادرات گوشت گاو و گوسفند را 5 تا 10 هزار تن در سال افزایش خواهد داد.

به گفتۀ محمد رئیسی سفیر ایران در ارمنستان، این کشتارگاه جدید تولیدات گوشتی خوش کیفیت و مرغوبی را عرضه می دارد.

مدیر بازرسی دامپزشکی ارمنستان اذعان داشت به کمک این تجهیزات ارمنستان قادر خواهد بود حجم صادرات خود به کشورهای اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا شامل قزاقستان و قرقیزستان را نیز افزایش دهد.

طبق برآوردها، صادرات گوشتی ارمنستان به اتحادیۀ اقتصادی اوراسیا در بین سال های 2015 تا 2017 میلادی 6 برابر افزایش یافته و از 496 تن به 3000 تن خواهد رسید.

 

 

نظر شما
ادامه