کد خبر: ۲۳۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

در مراسمی، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی با حضور معاون بهداشت، آموزش و توسعه سازمان نظام دامپزشکی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان نظام دامپزشکی و مسئولان استانی تکریم و معارفه شد.

«دکتر محمود قربان‌زاده» رئیس سابق شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی، اظهار داشت: با تشکیل استان خراسان جنوبی در سال 1383 و محول شدن وظایف در سال 84 شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی تنها با 66 عضو فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با تشکیل این شورا نیز امور و فعالیت‌ها در نظام دامپزشکی استان دسته‌بندی شد، افزود: نخستین اولویت در شورای نظام دامپزشکی استان پیگیری و اخذ زمین و مکانی برای دفتر شورای نظام دامپزشکی بوده است.

رئیس سابق شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در این راستا زمینی در منطقه مهرشهر بیرجند به این مکان اختصاص داده شد که با توجه به موقعیت مکانی و پیگیری‌های مستمر انجام شده این زمین به سایت اداری مرکز استان تغییر داده شد.

دکتر قربان‌زاده بیان کرد: زمین اختصاص یافته به نظام دامپزشکی خراسان جنوبی در سایت اداری مرکز استان به مساحت 500 مترمربع بوده است که ما توانستیم در سال گذشته دفتر نظام دامپزشکی استان را با زیربنای 80 متر در این مکان احداث و به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به مسکن اعضای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی، افزود: پروژه 21 واحدی نیلوفر و یک پروژه 31 واحدی مسکن مهر به اعضای سازمان نظام دامپزشکی استان تحویل داده شده است.

رئیس سابق شورای نظام دانپزشکی خراسان جنوبی گفت: نظام دامپزشکی استان نیز در این مدت 7.8 میلیارد ریال تسهیلات خرید تجهیزات و 10 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات خرید مسکن به اعضا داده است.

رشته دامپزشکی در کشور ناشناخته است و دیده نمی‌شود

دکتر قربان زاده بیان کرد: دامپزشکی یک رشته ای است که در کشور ناشناخته است و دیده نمی‌شود که یک دامپزشک در چه شرایط در زمانی که مردم اصلا خبر ندارند یا در هنگام خواب با نظارت بر تولیدکنندگان در راستای سلامت و بهداشت مردم می‌کوشند.

وی افزود: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از اهمیت زیادی برخوردار شده که امید است به جایگاه ای که دارد برسد، زیرا بیماری‌های زیادی را شامل می‌شود.

رئیس سابق شورای نظام دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این مهم سبب شده است که دامپزشکی استان در 8 کارگروه استان عضویت داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اصناف دامپزشکی جزو مشاغل سخت و زیان آور است، توانستیم آن را به مصوبه شورای برنامه ریزی استان برسانیم و کارهای دیگر در این زمینه در دست اقدام است.

دکتر قربان زاده بیان کرد: سامانه 3190 برای ارتباط دامداران و دامپزشکی نیز در استان در راستای ارتباطات بیشتر بین دامداران و دامپزشکی راه اندازی شده است.

«دکتر علیرضا رفیعی پور» مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: شرایط دامپزشکی خراسان جنوبی نسبت به سایر دامپزشکی‌های کشور از شرایط خوبی برخوردار است و کارهای مطلوبی در این زمینه انجام شده است.

در این مراسم «دکتر رضا کمیلی» به عنوان رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی معرفی شد و از زحمات و خدمات «دکتر محمود قربانزاده» تجلیل به عمل آمد.

 

خبر مرتبط:

انتصاب «دکتر رضا کمیلی» به عنوان رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان جنوبی

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
-
|
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
0
1
پس چرا نظام دامپزشکی ......... توانایی انجام هیچگونه خدمات رفاهی جهت اعضا را نداشته و به محل کسب عده معدودی تبدیل شده است؟
نظر شما
ادامه