کد خبر: ۲۳۳۰

حکیم مهر -  مدیرکل نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت از درجه‌بندی تمام واحدهای تولید کننده مواد غذایی و آشامیدنی کشور طی سال جاری خبر داد.

دکتر هدایت حسینی گفت: تمام واحدهای تولید کننده مواد غذایی و آشامیدنی کشور براساس چک لیست‌های تهیه شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ارزیابی شده و براساس امتیازی که کسب می‌کنند، درجه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این درجه‌بندی به واحدهایی که موفق به کسب امتیاز 90 تا100 درصد شوند، تسهیلات تعلق خواهد گرفت و به واحدهایی که امتیاز کمتر از 60 درصد کسب کنند، 6 ماه فرصت داده می‌شود تا به حداقل‌های ممکن برای ادامه فعالیت برسند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر حسینی از تشدید نظارت‌ها بر واحدهای با امتیاز کمتر از 60 درصد خبر داد و تاکید کرد: اگر یک واحد تولیدی طی 6 ماه از دستیابی به حداقل‌های ممکن برای فعالیت باز بماند از ادامه فعالیتش جلوگیری خواهد شد.

وی در تشریح تسهیلات واحدهایی که امتیاز 90 تا 100 درصد را می‌گیرند، گفت: طول مدت اعتبار پروانه این واحدها از سه به 5 سال افزایش یافته و در مواردی هم مجوز وارادات مواد اولیه تولیداتشان به کشور توسط خودشان به آنها اعطا خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه