کد خبر: ۲۳۳۵

حکیم مهر -  قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: طرح پوشش بیمه‌ای فراگیر بیماری تب برفکی تصویب شد.

محمدحسین صفرپور طاهر در همایش مشترک شرکت بیمه توسعه و صندوق بیمه کشاورزی از تصویب طرح پوشش بیمه‌ای فراگیر بیماری تب برفکی در کشور خبر داد و اظهار داشت: براساس این طرح بیمه 70 میلیون دام سبک و 7 میلیون دام سنگین زیر پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.
وی افزود: علاوه بر این طرح، طرح فراگیر بیمه دام عشایر با هماهنگی سازمان عشایر کشور به تعداد 25 میلیون رأس تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
صفرپورطاهر به رشد بخش کشاورزی در سال‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: این در حالیست که باتوجه به محدودیت‌هایی از جمله قرار گرفتن دو سوم کشور در منطقه خشک و نیمه خشک، کمبود نزولات جوی و محدودیت منابع آبی در بخش کشاورزی به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده‌ایم.
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی را 14 درصد عنوان کرد و افزود: حجم تولیدات کشاورزی از 60 میلیون تن در سال در دهه 70 به بیش از 100 میلیون تن در حال حاضر رسیده است.
وی ادامه داد: این در حالیست که ضریب خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی کشور معادل 93 درصد است.
صفرپور طاهر از رشد چشمگیر توسعه صندوق بیمه کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر این صندوق علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، ابنیه، تأسیسات، مستحدثات، قنوات، چاه‌های آب کشاورزی، تأسیسات آبیاری، فعالیت‌ها و تمام خدمات کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار داده است که این امر می‌تواند به عنوان ابزاری در تسریع و تحقق اهداف بخش کشاورزی موثر واقع شود.

نظر شما
ادامه