کد خبر: ۲۳۴۰۶

دوره آموزشی بیماریهای ویروسی ماهیان از تاریخ 29/6/94 لغایت 31/6/94 به مدت 3 روز در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دوره آموزشی بیماریهای ویروسی ماهیان با تاکید بر روش های کنترل و تشخیص بیماری VHS با حضور مسئولین ادارات آبزیان بیست استان، مسئولین آزمایشگاه آبزیان مرجع منطقه ای و کارشناسان آزمایشگاه تشخیص آبزیان مرکز ملی تشخیص بیماری ها و همچنین کارشناسان دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان از تاریخ 29/6/94 لغایت 31/6/94 به مدت 3 روز در مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاههای مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

مدرسین این دوره «پروفسور نیلس یورگن اولسن» رئیس آزمایشگاه تشخیص بیماریهای آبزیان اتحادیه اروپا و آزمایشگاه رفرانس OIE در بیماری VHS و «دکتر نیلس هنریک هنریکسین» پژوهشگر متخصص بیماریهای آبزیان سازمان آبزی پروری دانمارک می باشند.

دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان با برگزاری این دوره آموزشی در نظر دارد در راستای کنترل و مبارزه با بیماری VHS که یک بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی در ماهیان می باشد، ضمن ارتقاء سطح دانش فنی کارشناسان مرتبط، نسبت به تکمیل روش های تشخیصی و آزمایشگاهی اقدام نموده و ارتباط مستقیم با آزمایشگاه رفرانس OIE در زمینه بیماری VHS برقرار نماید.

 

 

نظر شما
ادامه