کد خبر: ۲۳۴۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
دکتر خلج افزود: این سازمان فراتر از وظیفه خود عمل کرده و علیرغم انجام این اقدامات، برای این کار بودجه خاصی به سازمان دامپزشکی تعلق نگرفته است ...

حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور از کاهش 55 درصدی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بین حیوانات اهلی خبر داد و گفت: برای کنترل این بیماری در جمعیت حیوانات وحشی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، کمربند حفاظتی در استان‌های کشور تشکیل شده است.

«دکتر مهدی خلج» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ علیرغم محدودیت واکسن و اعتبارات، سازمان دامپزشکی به گونه‌ای پایش و واکسیناسیون را در زمینه این بیماری انجام داده است که طی پنج ماهه امسال نسبت به پنج ماهه سال گذشته، موارد بیماری 55 درصد در نشخوارکنندگان اهلی کاهش یافته است.

وی افزود: علت شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در بین حیوانات وحشی، حساسیت آنها، خشکسالی، تردد حیوانات اهلی و وحشی در زیستگاه‌های یکدیگر و داشتن آبشخور‌های مشترک بوده است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کنترل مناسب طاعون نشخوارکنندگان در بین حیوانات اهلی گفت: باید سامانه پایش و مراقبت هوشمند علمی برای مراکز نگهداری نشخوارکنندگان وحشی ایجاد شود؛ به گونه‌ای که در مراکزی که آنها بیشتر تجمیع پیدا می‌کنند، با تعبیه کردن دوربین‌های مورد نظر به محض مشاهده علائم شیوع این بیماری، آن را رصد کرده و عواملش را شناسایی کنیم.

خلج اعلام کرد: طی جلسه‌ای که با رییس سازمان محیط زیست برگزار شد، لیست مناطق حضور نشخوارکنندگان وحشی شناسایی و تهیه شده است و اطراف این مناطق به شعاع پنج کیلومتر کمربند حفاظتی تشکیل شده است و واکسیناسیون در آن مناطق انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان‌های مختلف کشور که در لیست سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد، کمربند حفاظتی تشکیل دادیم و قرنطینه بهداشتی به صورت جدی اعمال می‌شود و همه دام‌های حساس را واکسیناسیون می‌کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این سازمان فراتر از وظیفه خود عمل کرده و علیرغم انجام این اقدامات بودجه خاصی به سازمان دامپزشکی برای این کار تعلق نگرفته است.

 

 

برچسب ها: خلج، ppr،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سنگ پا
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
خوبه این مسئله اختصاص بودجه خاص وجود داره وگرنه سازمان دامپزشکی میخواست کاسه و کوزه ها رو سر کی بشکنه؟
شهروند
|
-
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
کمر بند ایمنی شما هم فکر میکنم مانند واکسنهای شما چینی است و هنری ازش بیرون نمیاد میگی نه صبر کن و ببین
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
جناب آقای دکتر خلج
...................... فکری به حال وضعیت مدیریت سازمان خود بنمائید گیریم که مردم عادی جامعه ندانند که واقعیت چیست دامپزشکان و فعالان صنف که میدانند چه اتفاقی در جریان است همانگونه که استحضار دارید واکسیناسیون توسط واکسنهای معلوم الحال تولید کننده خاص مورد حمایت شما در دامهای سنتی و صنعتی در کشور در جریان است و قطعا سرایت از دامهای اهلی به وحشی اتفاق افتاده است در صورتیکه پروتکل های واکسیناسیون و مراقبت از بیماری شما کامل بود این اتفاق برای حیات وحش اتفاق نمی افتاد جناب استاد خلج خشکسالی قریب به 8 سال است که در کشور ادامه دارد و مختص امسال نیست شما که سامانه های پایش و مراقبت هوشمند علمی در اختیار دارید چطور است که توانایی کنترل و جلوگیری از سرایت بیماری به دامهای وحشی را ندارید چطور است که دستور اطلاع رسانی وقوی بیماری را هم به درستی انجام نمیدهید سامانه های پایش و مراقبت هوشمند علمی شما اکنون دیگر در اختیار سازمان دامپزشکی کشور نیست بلکه وسیله ای است جهت تولید پایان نامه های علمی اعضاء هیئت علمی دانشگاهها و نوشتن .................. غیرکاربردی توسط عده ای ...........................
تا زمانی که تحمل افراد دارای چهارچوب علمی و با تفکر خلاق را نداشته باشید به نظر میرسد این روزهای خوش شما باشد و به انتظار بدتر از اینها بایستی بنشینید دوران ....................... گذشته است سازمان دامپزشکی کشور نیازمند ..................... فنی و علمی خلاق است
نظر شما
ادامه