کد خبر: ۲۳۴۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

در جریان پایش های صورت گرفته در عرصه های طبیعی طالقان طی روزهای گذشته، مجموعاً ۲۷ لاشه کل و بز جدید توسط اکیپ های پایش، شناسایی و بصورت اصولی معدوم گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در این باره گفت: با کشف این ۲۷ لاشه، تعداد تلفات حیات وحش بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک (PPR) در این منطقه به ۶۸ کل و بز افزایش یافت.

«حسین محمدی» اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان طالقان تلاش های گسترده ای برای کنترل و جلوگیری از انتشار گسترده ویروس در منطقه صورت گرفته است.

در حال حاضر طی هماهنگی با منایع طبیعی، کلیه دام های اهلی از منطقه خارج شده و با همکاری دامپزشکی تعداد زیادی از این دام ها واکسینه شده اند.

همچنین نیروهای اجرایی محیط زیست استان البرز با همکاری گسترده هلال احمر، نیروهای مردمی، کوهنوردان و سایر گروهها مشغول پایش مرتب در منطقه هستند و ضمن ضد عفونی نمودن آبشخورها لاشه های کشف شده را به صورت اصولی معدوم می کنند تا از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری شود.

تصاویر این گزارش مربوط به پایش و معدوم سازی لاشه ها طی سه روز گذشته در شهرستان طالقان می باشد.

 

 

خبر مرتبط:

مدیرکل دامپزشکی استان البرز: طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان کاملاً کنترل شده است

 

 

برچسب ها: ppr، طالقان،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامی محیط زیست
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
0
0
ما ایرانی ها یاد گرفتیم بعد از هر اتفاقی فکر چاره باشیم سازمان دامپزشکی نمیداند که دامها ی اهلی چه موقع نیاز به واکسن pprدارد .حالا فقط عکس لاشه مرده میاندازند و آمار اعلام میکنن غافل از اینکه تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود .سال سال ...........هر سال میگیم دریغ از پارسال
همکار دولتی دامپزشکی
|
-
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
این بیماری بصورت تک گیر در دامهای اهلی مطرح است خوشبختانه تاکنون موردی در دامهای اهلی استان دیده نشده علاوه براین در دامهای اهلی طالقان طی سالیان اخیر و امسال نیز موردی گزارش نشده ...دامپزشکی اجازه ورود به حریم حیات وحش ندارد ودر مسئولیتش نیست محیط زیست درصورت نگرانی از بیماری میتواند از طریق دامپزشکانش از سازمان دامپزشکی مشاوره بگیرد و کارکند نه اینکه منتظر بماند
نظر شما
ادامه