کد خبر: ۲۳۴۸۲

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیاست انسدادی دامپزشکی که بدنبال آن تردد شتر در سطح استان و خروج شتر ممنوع اعلام شد زمینه ساز میل به قاچاق و گریز از قانون می گردد.

به گزارش خبرنگار پانا، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در این باره اظهار داشت: سیاست انسدادی راهکار مبارزه با ورود دام و بیماری در کشور نیست بلکه مدیریت صحیح باید جایگزین انسداد شود.

وی تأکید کرد: هیچ دلیلی برای ممنوعیت صادرات دام کنترل شده و شناسنامه دار به خارج از استان وجود ندارد.

استاندار ادامه داد: ممنوعیت در گردش دام هم تولید را از بین می برد و هم باعث ایجاد آلودگی در بازار می شود.

هاشمی افزود: سیستان و بلوچستان قطب پرورش شتر در کشور است و باید نقش تأثیرگذار آن در تصمیم گیری ها و بازار اشتغال استان حفظ شود.

وی افزود: گردش دام در بین دامپروری های استان باید اتفاق بیفتد و تأکید دارم رفتار سخت گیرانه در بحث گردش دام استان نتیجه معکوس خواهد داشت.

هاشمی گفت: با مدیریت صحیح و قوی کردن سیکل نظارت مانع از آلودگی بازار شویم.

استاندار بر نظارت دقیق و فعال کردن دبیرخانه و تعامل با فرمانداری ها در حوزه دام و استفاده از ظرفیت های استان تأکید کرد.

هاشمی بر ارائه طرحی با هدف تبدیل استان سیستان و بلوچستان به قطب تولید و پرورش شتر که حمایت ملی را بدنبال داشته باشد تأکید کرد.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود بر مطالعه در خصوص انبار بزرگ ذخیره نفت در منطقه مرزی سیستان که تأمین کننده نفت افغانستان باشد توصیه کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح شبکه بزرگ حمل و نقل سوخت ایجاد خواهد شد و سوخت توسط تانکرها تا مرز انتقال و در این انبار ذخیره می گرددکه تنها همین شبکه حمل و نقل اشتغال زایی زیادی را بدنبال خواهد داشت.

 

 

نظر شما
ادامه