کد خبر: ۲۳۵۰۹

«دکتر حسینی» مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با حضور در نماز جمعه این هفته شهر زاهدان به مناسبت هفته دامپزشکی سخنانی را ایراد کرد.

وی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر  و تسلیت فاجعه منا به حضور عموم مردم ، در خصوص  هفته دامپزشکی گفت:

دامپزشکی علم شناخت بیماریهای دامی اعم از بیماریهای مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماری های خاص دامی است و اقدامات دامپزشکی نه تنها بهداشت دام ، که  ارتقاء بهداشت  جامعه انسانی را هدف قرار داده است.

 وی نقش دامپزشکی در بهداشت همگانی را در سه محور تامین و حفظ بهداشت دام و فراورده های دامی ، مراقبت ، پیشگیری  و کنترل بیماریهای مشترک و تامین سلامت غذا ، حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی بیان نمود.

وی   برخورد   با مراکز غیرمجاز عرضه دام  زنده و مراکز عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی مرغ زنده  که منجر به تعطیلی  تعدادی از این مراکز  نیز گردیده است  و تشویق مردم به استفاده از مراکز مورد تایید دامپزشکی چه به لحاظ بهداشتی و چه شرعی  را از اولویت های کار دامپزشکی استان برشمرد.

 دکتر حسینی افزود : هدف نهایی دامپزشکی  با فعالیت در این سه محور، تحقق شعار دامپزشکی ( دام سالم، غذای سالم، انسان سالم) است و تمام این اهداف جز در سایه برنامه ریزی آموزشی و ترویجی و فرهنگ سازی موثر انجام نمی پذیرد.

وی در پایان از مردم  خواست ضمن  رابطه نزدیک با همکاران دامپزشکی،  مواد پروتئینی و فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه