کد خبر: ۲۳۵۹۰

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، آیت الله عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مراسم 14 مهر، روز ملی دامپزشکی که در سالن همایشهای سازمان محیط زیست برگزار گردید به ایراد سخنرانی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با عرض تبریک به پیشکسوتان، مدیران و خادمین بخش دامپزشکی کشور به ذکر مطالبی در خصوص رعایت حقوق حیوانات و وظایف بشر در قبال دام پرداخت.

آیت الله عالمی با اشاره به آیات 49 و 50  سوره مبارکه نحل اظهار داشت: خداوند عالم می فرماید همه جنبندگان و فرشتگان بدون هیچ تکبری به سجده در مقابل پروردگار مشغولند و زندگی آنها در چهارچوب امر پروردگار عالم است.

وی با اشاره به نهج البلاغه افزود امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه 167 میفرماید: پرهیزگار باشید در مورد بندگان خداوند و درباره سرزمینهایی که خداوند آفریده است، شما در مقابل دام هم مسئولیت دارید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: در مورد سواری گرفتن از حیوانات به طوری که چهار پا خسته نگردد، دوشیدن شیر حیوان به میزانی که باعث آزار حیوان نشود و عدم جدا کردن بره از گوسفند و بچه شتر از مادرش حتی برای دادن زکات و صدقه همچنین اجحاف نکردن در حق حیوانات توصیه هایی شده است.

 

 

نظر شما
ادامه