کد خبر: ۲۳۵۹۳

ریاست شورای نظام دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت:ما نتوانسته‌ایم این انگیزه را برای ماندگاری متخصصان در استان ایجاد کنیم چراکه درآمد قابل قبولی برای آن‌ها فراهم نکرده‌ایم و امیدواریم این مشکل با حمایت‌های مورد نیاز حل شود.

به گزارش خاورستان‌، «دکتر رضا کمیلی» رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در همایش تجلیل از دامپزشکان استان، ضمن تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: نظام دامپزشکی خراسان جنوبی در حدود 10 سال گذشته تشکیل شد و حدود 66 عضو داشت که با گذشت زمان و فعالیت‌هایی که صورت گرفت در حال حاضر قریب به 300 نفر عضو نظام دامپزشکی در استان هستند.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: دامپزشکی صرفاً به معنای درمان یک بیماری در دام نیست بلکه این رشته نقش مهمی در ارتقای بهداشت عمومی و سلامت جامعه دارد و با توجه به این‌که نیمی از عوامل بیماری زا در انسان ناشی از عوامل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بوده طبیعی است که رویکرد دامپزشکی در خدمت به سلامت جامعه باشد.

کمیلی با بیان این‌که چنانچه بخواهیم در توسعه، تولید، سلامت کشور و جامعه گام بردایم توانمند سازی اولین گام است؛ گفت: با توانمند سازی شان علمی ما ارتقا پیدا خواهد کرد و در پیشبرد هدف متعالی دامپزشکی کشور گام بر خواهیم داشت.

وی رسالت همه دامپزشکان را حفظ شئون حرفه‌ای، خدمت به توسعه کشور، توانمند سازی علمی عنوان کرد و افزود: نقش دامپزشکی در سلامت غذا حائز اهمیت است و به همین جهت عملکرد دامپزشکی باید در جایگاه خوبی قرار گیرد.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان یادآور شد: خراسان‌جنوبی با توجه به هم مرز بودن با افغانستان، در معرض خطرات بروز بیماری‌های مشترک نوپدید بین انسان و دام است و متاسفانه کنترل‌های بهداشتی در مرز کمتر انجام می‌شود و موجب ایجاد مشکلاتی برای استان شده است.

کمیلی ادامه داد: امیدوارم در این موضوع به دامپزشکان در بخش خصوصی و عمومی که همیشه در خط مقدم هستند کمک شود تا آن‌ها در بخش دامپزشکی اقصا نقاط استان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در حال حاضر بسیاری از دامپزشکان فعال خود را به دلیل عدم توجیه اقتصادی از دست داده‌ایم.

وی یادآور شد: ما نتوانسته‌ایم این انگیزه را برای ماندگاری متخصصان در استان ایجاد کنیم چراکه درآمد قابل قبولی برای آن‌ها فراهم نکرده‌ایم و امیدواریم این مشکل با حمایت‌های مورد نیاز حل شود.

رئیس شورای نظام دامپزشکی استان گفت: امیدوارم کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌های دامپزشکی داشته باشیم که هم در شان مردم استان باشد و هم خدمات بیشتری را ارائه کنند.

 

 

نظر شما
ادامه