کد خبر: ۲۳۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

با توجه به بررسی ها انجام شده، در بین ویروسهای ۷ گانه بیماری تب برفکی، تیپ A و Asia1 بیشترین گزارش بروز را در واحد های اپیدمیولوژیک دامی استان داشته است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در 6 ماهه اول سال 94، تعداد 3 مورد کانون تب برفکی در استان گزارش گردیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل (17 مورد) کاهش چشمگیری را نشان می دهد.

«دکتر روح الله زاهدی» افزود: اجرای منظم فازهای واکسیناسیون تب برفکی، واکسیناسیون منظم کانون های فعلی و گذشته بیماری، اجرای برنامه های بهداشتی قرنطینه ای، تدوین و اجرای برنامه مراقبت از بیماری و اجرای برنامه های آموزشی ترویجی جهت بهره برداران از جمله علل کاهش کانون های تب برفکی در استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال 93 تا کنون 161541 راس دام سنگین و 371529 راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه گردیده و در حدود 3067 مورد مراقبت فعال بیماری تب برفکی در واحد های اپیدمیولوژیک دامی استان صورت گرفته است.

تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دام می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی، یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می گردد. این بیماری، نشخوار کنندگان اهلی و وحشی را مبتلا نموده و به سرعت منتشر می گردد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
0
دکتر عزیز با تشکر از زحمات شما و همکارانتان در استان سیستان و بلوچستان، افتخار کم شدن کانون های تب برفکی در آن استان و سایر استان ها فقط برای وزارت جهاد کشاورزی است که با سیاست های حمایتی خود صنعت دامپروری را به خاک سیاه نشانده . بزرگوار! دامی هست که دنبال تب برفکی باشیم ؟
نظر شما
ادامه