کد خبر: ۲۳۷۷۷

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر جایگاه اجتماعی و نقش مهم دامپزشکان در ارتقای سلامت عمومی جامعه ناشناخته مانده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، «مسعود هاشم‌زاده» در آیین افتتاحیه نهمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی ایران در دانشگاه تبریز افزود: باید خدمات اجتماعی این رشته در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که مردم عادی کمتر از این رشته آگاهی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه و فرهنگ سازی لازم جهت ارائه خدمات دامپزشکی بین مردم، باید اطلاع رسانی به موقع و هدفمند در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: ارتباط مناسب بین دانشگاه‌های و مراکز اجرایی در حوزه دامپزشکی نیز ضروری است تا این نیازها به نوعی تامین شود.

وی با بیان اینکه جایگاه دامپزشکی باید به خوبی برای مردم شناسانده شود، گفت: سه رکن اصلی اجرا، تحقیقات و آموزش در حوزه دامپزشکی اگر کنارهم قرار گیرند می‌توانند هماهنگی و نتایج خوبی را در پی داشته باشند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور همچنین با تاکید بر همراهی دانشگاه و مراکز اجرایی در حوزه دامپزشکی اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم نیز در این راستا فراهم شده و دانشکده های دامپزشکی سطح کشور و به خصوص فارغ التحصیلان می توانند کمک شایانی در پیشبرد برنامه های راهبردی توسعه سلامت در حوزه دامپزشکی داشته باشند.

هاشم زاده در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا فارغ‌التحصیلان جوان از تجارب پیشکسوتان و اساتید این رشته بهره مند شوند، یادآور شد: عدم تجربه و توان کافی برخی فارغ التحصیلان جوان موجب بی‌اعتمادی دامپروران به این حرفه و نیز سرافکندگی و ضربه به خود این جوانان می‌شود که باید تجارب کسانی که در حوزه تحقیقات فعال هستند به آنان منتقل شود.

نهمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی ایران، 5 الی 7 آبان ماه در دانشگاه تبریز در حال برگزار می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه