کد خبر: ۲۳۷۷۸

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزگفت:با توجه به اهمیت رشته دامپزشکی برای سلامتی افراد، خدمات و جایگاه دامپزشکی باید در جامعه شناسنده شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «دکتر محمد مقدم‌واحد» در آیین افتتاحیه نهمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی ایران در این دانشگاه ، با اشاره به اهمیت و جایگاه رشته دامپزشکی در جامعه گفت: دامپزشکی در گذشته در بین انسانها جایگاه مهمی داشته و در آموزه های اسلامی نیز بر اهمیت آن تاکید شده است.

وی در ادامه افزود: علم دامپزشکی در ایران در دوره قبل و بعد از اسلام اهمیت خاصی داشته و به خصوص درمان اسب‌ها که در جنگ‌ها و مسافرت‌ها به کار گرفته می‌شد، ارزش و جایگاه آن را دو چندان کرده بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریزدر ادامه با بیان اینکه بیماری‌های مختلفی مانند جنون گاوی و آنفلوآنزای مرغی در سال های اخیر و همچنین در گذشته موجب خسارت‌های زیادی به جوامع بشری شده، لذا حرفه دامپزشکی به عنوان یکی از حرفه‌های پر تنش و سخت در دنیا معرفی شده است، تصریح کرد: ارزش دامپزشکی زمانی چندین برابر می‌شود که بفهمیم بیش از 50 درصد بیماری‌ها از حیوانات به انسان منتقل می‌شود.

مقدم واحد در ادامه ضمن معرفی مختصر این دانشگاه اضافه کرد: دانشگاه تبریز در حال حاضر بیست هزار دانشجو دارد که از این تعداد بیش از 40 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند، همچنین750 نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول هستند که حدود 50 درصد آنها دارای درجه علمی استاد و دانشیار هستند.

دکتر مقدم واحد همچنین اظهار داشت:دانشگاه تبریز از نظر قدمت، دومین دانشگاه کشور پس از دانشگاه تهران است اما قدمت دانشگاه ها در شهر تبریز به هفتصد سال پیش برمی گردد که دانشگاه ربع رشیدی تبریز در آن زمان در قواره یک دانشگاه مدرن امروزی بود.

وی وجود 21 دانشکده، چندین قطب علمی و مرکز پژوهشی، 60 شرکت دانش بنیان، 200 آزمایشگا مجهز و ... را از دیگر پتانسیل های این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: تفاهم همکاری با 60 مرکز صنعتی و 20 تفاهم نامه همکاری بین المللی با سایر دانشگاه های جهان از دیگر فعالیت های این دانشگاه است.

نهمین گردهمایی دامپزشکان علوم بالینی ایران، 5 الی 7 آبان ماه در دانشگاه تبریز در حال برگزاری می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه