کد خبر: ۲۳۹۱۳

کوثر ۹۴۰۸۱۳

«امینی نجفی» معاون بهداشت و درمان سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به این که آزمایشگاه کوثر با ۱۸ سال سابقه فعالیت؛ در گذشته فقط آزمایشات مربوط به طیور را انجام می داد، گفت: این آزمایشگاه اکنون آزمایشات مربوط به دام بزرگ و آزمایش های تخصصی بوقلمون را انجام می دهد و تنها آزمایشگاه تخصصی آبزیان با مجوز سازمان دامپزشکی کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران ( اگنا)، «فاطمه امینی نجفی» معاون بهداشت و درمان سازمان اقتصادی کوثر تاکید کرد: این سازمان در حوزه معاونت بهداشتی به دنبال ایجاد زیر ساخت های لازم بهداشتی از نظر ساخت و ساز ها و همچنین قرنطینه مناسب برای واحد های جدید است و همچنین به دنبال ایجاد شرایط مساعد بهداشتی در سازه های قدیمی است.

وی با اشاره به تدوین پروتکل های بهداشتی در بخش معاونت بهداشت سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: این معاونت با تدوین و ابلاغ پروتکل های بهداشتی به شرکت ها تلاش می کند تا سیاست های بهداشتی طبق این پروتکل ها پیش برود تا بتواند سیاست پیشگیری پیش از درمان را جلو ببرد.

مسوول فنی آزمایشگاه کوثر درباره مشخصات و کارکردهای تخصصی آزمایشگاه کوثر اظهار کرد: آزمایشگاه تخصصی سازمان اقتصادی کوثر ۱۸ سال است که راه اندازی شده است. این آزمایشگاه پیش از این فقط آزمایشات مربوط به طیورو آزمایشات داخل مجموعه را انجام می دهد اما اکنون این آزمایشگاه؛ آزمایشات مربوط به دام بزرگ، آزمایشات تخصصی بوقلمون را انجام می دهد و تنها آزمایشگاه تخصصی خصوصی کل کشور است که با مجوز سازمان دامپزشکی؛ آزمایشات مربوط به آبزیان را انجام می دهد. این سازمان سیاست دادن مجوز به بخش خصوصی را ندارد اما اکنون این آزمایشگاه همکارسازمان استاندارد و مجوز این سازمان را دارد و در عین حال هم مجوز سازمان دامپزشکی کل کشور را داریم.

معاون بهداشت و درمان سازمان اقتصادی کوثر درباره بخش های جدیدی که به کارکردهای آزمایشگاه تخصصی کوثر اضافه شده است، عنوان کرد: بخش آزمایشات مولکولی pcr ، ری ال تایم pcr که اکنون جواب آزمایشات را در عرض سه تا چهار ساعت به دامداران ارایه می کند بخش جدیدی است که به این آزمایشگاه اضافه شده است. دلیل توسعه این فعالیت ها این بود که می خواستیم در واحد های خودمان سریعتر به جواب آزمایشات برسیم و در امور بهداشتی هم با دانستن جواب؛ زودتر اقدام به پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه دارای کادر آموزش دیده از خارج کشور و مجرب است و اکنون تقریبا هر آزمایش جدیدی که در حوزه دامپزشکی وجود دارد در این آزمایشگاه انجام می شود و در آینده تصمیم داریم حوزه کار آزمایشگاه تخصصی کوثر را توسعه دهیم.

نجفی درباره اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفلونزا در واحد های تحت نظارت سازمان اقتصادی کوثر گفت: سازمان اقتصادی کوثر با ارایه اقدامات سخت گیرانه در واحد های پرورشی پنج تا شش ماه قبل از شیوع آنفلونزا در کانون های داخل کشور؛ به کل مراکز پرورشی کشور اعلام آماده باش می دهد.

مسوول فنی آزمایشگاه کوثر عنوان کرد: در مراکز قرنطینه این اقدامات سخت گیرانه تر است و در جهت پیشگیری از این بیماری؛ این سازمان دو مرحله پیش قرنطینه و قرنطینه دارد و این مراکز آنقدر تحت کنترل هستند و اقدامات در آن ها سخت گیرانه است که حتی مدیر هلدینگ کشاورزی هم به ندرت از این مراکز بازدید می کند و به طور کلی این مراکز؛ واحد هایی بسته هستند که افراد خاصی در آن تردد می کنند. مقررات این مراکزاز واحد های جراحی انسانی هم سخت گیرانه تر است. این واحد ها اصول سازمان بهداشت جهانی و سازمان دامپزشکی کشور را کامل اجرا می کند.

 

 

نظر شما
ادامه