کد خبر: ۲۳۹۵۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوه گفت: یک بهله عقاب خاکستری آسیایی در این شهرستان با حمایت یکی از دوستاران تنوع زیستی، با انتقال به کلینیک دامپزشکی از مرگ حتمی نجات یافت.

«هادی رستم خانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عقاب مجروح که از سه ناحیه پای چپ با شکستگی و جراحت مواجه شده بود، توسط یکی از دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل شد و پس از بررسی اولیه جهت مدوا به کلینیک دامپزشکی منتقل شد.

وی ادامه داد: این عقاب از جمله نمونه های نادر پرندگان شکاری است که با عنوان نژاد خاکستری آسیایی شناخته می شود.

رستم خانی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده توسط متخصصان دامپزشکی سن این عقاب بین 8 تا 12 ماه تخمین زده شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ساوه بیان کرد: عقاب مجروح پس از انتقال به مرکز دامپزشکی بنا بر تشخیص دامپزشک، با طی دوران نقاهت 10 روزه و انجام معاینات لازم تحت جراحی استخوان قرار می گیرد تا استخوان های شکسته باسازی شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود با بهبود وضعیت جسمی این عقاب تیز پرواز، در چند ماه آینده در طبیعت رهاسازی شود.

رستم خانی ادامه داد: چهار شکارچی متخلف کبک و خرگوش نیز طی روز های اخیر با تلاش نیروی انتطامی و پیگیری های حفاظت محیط زیست دستگیر و از آنان چهار اسلحه شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

وی افزود: متخلفان به اتهام شکار یک خرگوش و 9 قطعه کبک به محاکم قضایی معرفی و به پرداخت بیست و یک میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

منطقه زیست بوم ساوه به عنوان یکی از زیستگاه های طبیعی انواع پرندگان و حیوانات در استان مرکزی است که کبک، خرگوش، انواع شغال و روباه، پرندگان شکاری از جمله عقاب و شاهین در آن حیات دارند.

 

 

نظر شما
ادامه