کد خبر: ۲۳۹۸۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، با بیان اینکه این فرهنگ که هر شهرستان باید یک کشتارگاه داشته باشد، یک فرهنگ غلط است، گفت: با وجود اینکه کشتارگاه‌ها واحدهایی آلاینده هستند اما متاسفانه مردم و مسئولان شهرستان‌های مختلف به تعطیلی کشتارگاه‌های غیراستاندارد شهر خود معترض‌اند.

«دکتر محمد سعیدی» در گفتگو با ایسنا، منطقه سمنان، با بیان اینکه هنوز تمامی کشتارگاه‌های این استان صنعتی نشده‌اند، اظهار کرد: این استان همچنان دو کشتارگاه سنتی دارد که باید هرچه زودتر تعطیل شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد پنج کشتارگاه صنعتی فعال در سطح استان سمنان فعالیت دارند.

وی با اشاره به وجود هفت کشتارگاه در این استان، بیان کرد: کشتارگاه‌های این استان در 10، پانزده سال اخیر هیچ توسعه‌ای نداشته‌اند.

دو کشتارگاه سنتی سمنان باید هرچه زودتر تعطیل شوند

وی با بیان اینکه دو کشتارگاه سنتی این استان باید هرچه زودتر تعطیل شوند، افزود: این دو کشتارگاه امکان تبدیل شدن به کشتارگاه صنعتی و قابل‌قبول را ندارند و لذا چاره‌ای جز تعطیلی آنها نیست.

وی خواستار همکاری مسئولان برای تعطیلی این کشتارگاه ها شد و اضافه کرد: دو کشتارگاه سنتی فعلی استان در شهرهای بسطام و شهمیرزاد فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان، این کشتارگاه‌ها را غیراستاندارد خواند و تصریح کرد: این واحدها بیشتر یک سالن کشتارند و نه یک کشتارگاه.

سعیدی با بیان اینکه سیاست دامپزشکی استان بر تعطیلی این کشتارگاه‌ها است، به اصرار مسئولان این شهرستان‌ها مبنی بر ادامه فعالیت این کشتارگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان این شهرستان‌ها اگر می‌خواهند این کشتارگاه‌ها تعطیل نشوند باید آنها را متناسب با استانداردهای روز، بازسازی کنند.

وی ادامه داد: البته بهتر است که این شهرستان‌ها از کشتارگاه‌های شهرستان‌های همجوار خود استفاده کنند چرا که اصولا کشتارگاه یک واحد آلاینده محسوب می‌شود.

فرهنگ غلط هر شهر یک کشتارگاه!!

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، با بیان اینکه این فرهنگ که هر شهرستان باید یک کشتارگاه داشته باشد، یک فرهنگ غلط است، گفت: با وجود اینکه کشتارگاه‌ها واحدهایی آلاینده هستند اما متاسفانه مردم و مسئولان شهرستان‌های مختلف به تعطیلی کشتارگاه‌های غیراستاندارد شهر خود معترض‌اند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های سنتی در زندگی امروز، دیگر محلی از اعراب ندارند، تصریح کرد: در کشتارگاه‌های صنعتی،علاوه بر آرایی بیشتر، امکان نظارت بیشتری نیز وجود دارد.

تعطیلی چهار کشتارگاه سنتی در استان سمنان

وی ادامه داد: تاکنون دامپزشکی استان سمنان، چهار کشتارگاه سنتی فعال در سطح استان سمنان را تعطلیل کرده که همگی با اعتراض مسئولان شهرستانی همراه بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر برخی بخش‌ها نیز متقاضی راه‌اندازی کشتارگاه هستند، اضافه کرد: وجود کشتارگاه در مناطق مسکونی خطرات جدی برای اهالی محل به همراه دارد چرا که کشتارگاه‌های سنتی از آلاینده‌ترین واحدهای تولیدی در هر منطقه هستند.

یک کشتارگاه می‌تواند تا شعاع 500 کیلومتری خود را تحت پوشش قرار دهد

سعیدی از برنامه‌ریزی دامپزشکی این استان برای ساماندهی کشتارگاه‌های استان خبر داد و افزود: تلاش ما بر ایجاد کشتارگاه‌های منطقه‌ای است چرا که براساس استانداردهای جهانی هر کشتارگاه می‌تواند گوشت مورد نیاز مردم تا شعاع 500کیلومتری را تامین کند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های فعلی به دلیل تعداد کم کشتار، مقرون به صرفه نیستند، تصریح کرد: به همین دلیل صاحبان این کشتارگاه‌ها که عمدتا شهرداری‌ها هستند تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند.

این دامپزشک، تعدد کشتارگاه‌ها را تهدیدی برای سلامت مردم ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از کشتارگاه‌های فعلی تنها یک سالن ساده‌اند که کشتار در آنها انجام می‌شود و امکانات و زیرساخت‌های لازم را ندارند.

 

 

برچسب ها: کشتارگاه، سمنان،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
احسنت احسنت
دکتر قدس
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
ایکاش مسئولان و متولیان ذیربط هم به این موضوع مهم توجه داشته باشند ولی افسوس که جماعت در خوابند یا بدلایل مختلف صلاح نیست از خواب بیدار شوند. تا کی میخواهیم منافع جمعی را فدای منافع شخصی ، گروهی و یا محلی خود کنیم.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
در بین استانها ی کشور تنها ،گیلان توانسته کلیه کشتارگاههای سنتی را تعطیل نماید که حرکت بسیار بزرگی در جهت ارتقا بهداشت عمومی است که امیدوارم بقیه استانها هم وارد این مرحله شوند.کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه