کد خبر: ۲۳۹۹۳

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در بازدید از شهرستان سراب، با نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان سراب دیدار و از واحد های کشتارگاه صنعتی طیور (در دست احداث) و کارخانه خوراک دام و طیور این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی ، «دکتر امیر حسین بهداد» مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی و «دکتر اکبر خداداد» رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی استان در سفر یک روزه خود به شهرستان سراب با «خانم دکتر بهمنی» نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در جلسه ای که در خانه ملت شهرستان سراب و با حضور نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان شرقی و تنی چند از مسئولان شهرستان سراب برگزار گردید، دکتر دادخواه رئیس اداره دامپزشکی سراب پس از خیر مقدم گویی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این اداره از ابتدای سال جاری پرداخت.

پس از آن دکتر بهداد از تلاش ها و خدمات بسیار ارزنده اداره دامپزشکی سراب در حوزه نظارت، کنترل و پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام تقدیر و از حمایتهای بی دریغ نماینده شهرستان سراب از مجموعه دامپزشکی شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه با ارائه گزارش مختصری از فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان افزود: کنترل و نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در شش ماهه اول سال نسبت به زمان مشابه سال قبل 8 برابر شده است، چنانکه در سال قبل 21 تن فرآورده های غیر بهداشتی غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط و معدوم سازی شده بود که این رقم در سال جاری با افزایش 8 برابری به عدد 150 تن رسیده است و در آینده نیز هم استانی های عزیز شاهد افزایش نظارت های اداره کل دامپزشکی استان بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی خواهند بود.

در ادامه جلسه خانم دکتر بهمنی، نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت نظارت های دقیق بهداشتی دامپزشکی از تلاشهای خالصانه فعالین این حوزه در بخش دولتی و خصوصی قدردانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود اذعان کرد عملکرد خوب و موثر صورت گرفته در اداره کل دامپزشکی استان طی یک سال اخیر نشان از مدیریتی خوب و تلاش پرسنل متعهد این اداره کل دارد که قدردانی از زحمات این مجموعه کار بسیار سختی است و مطمئناً پاداش این خدمات نزد خداوند متعال پاداش عظیمی خواهد داشت.

 

«دکتر امیر حسین بهداد» در بازدیدی که از شهرستان سراب داشت با «مهندس گرشاسبی» فرماندار شهرستان سراب دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار از زحمات و حمایتهای همه جانبه ایشان از اداره دامپزشکی شهرستان در بحث کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک با اهداء لوح تقدیری قدردانی شد.

همچنین در این دیدار با توجه به همجواری شهرستان سراب با استان اردبیل و همچنین قرار گیری این شهرستان در مسیر نقل و انتقال دام و طیور از استان های دیگر به استان آذربایجان شرقی، بر ضرورت افزایش تدابیر قرنطینه ای و ایجاد مرکز قرنطینه ای با همکاری اداره دامپزشکی و نیروی انتظامی این شهرستان تاکید شد.

پس از دیدار با فرماندار، دکتر بهداد از واحد جدید الاحداث کشتارگاه صنعتی طیور سراب نیز بازدید کرد.

وی پس از بازدید از این کشتارگاه گفت: این واحد کشتارگاهی با ظرفیت 4000 قطعه در ساعت ساخته شده است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 85 درصدی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و علاوه بر ارائه خدمات به همشهریان و هم استانی های عزیز، در امر صادرات نیز فعالیت خواهد داشت.

دکتر بهداد و هیئت همراه از یک واحد مکانیزه تولید خوراک دام وطیور واقع در شهرک صنعتی سراب نیز بازدید کردند.

در پایان این بازدیدها، جلسه ای ساده و صمیمی با حضور رئیس و همکاران اداره دامپزشکی شهرستان سراب با مدیرکل دامپزشکی استان نیز برگزار گردید که در آن همکاران این اداره به بیان مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

 

نظر شما
ادامه