کد خبر: ۲۴۱۱۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: اگرچه اجباری برای تبدیل شدن داروخانه‌های دامپزشکی به کلینیک وجود ندارد، اما تلاش می‌کنیم داروخانه‌‌ها را طی مدت 10 الی 15 سال به کلینیک‌های خدمات دامپزشکی تغییر دهیم ...

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در سمپوزیوم هشدار مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: در حال حاضر آنچه که در داروخانه‌های دامپزشکی وجود دارد، دارای جاذبه است که متأسفانه این جذابیت‌ها در کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها کم‌تر دیده می‌شود.

«دکتر مسعود هاشم‌زاده» افزود: در تلاش هستیم تا جذابیت‌های کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها را افزایش دهیم؛ اجباری برای تبدیل شدن داروخانه‌های دامپزشکی به کلینیک‌ها وجود ندارد، اما تلاش می‌کنیم با کاهش جذابیت‌ داروخانه‌ها و در صورت احساس نیاز خودشان تغییر مسیر داده و به کلینیک دامپزشکی تبدیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه در ساختار جدید توزیع دارو برهم نخواهد خورد، گفت: در حال حاضر هزار و 700 داروخانه دامپزشکی رسمی و همچنین 5 هزار درمانگاه و کلینیک در کشور فعالیت می‌کنند که سازمان دامپزشکی برای سازماندهی مصرف دارو، برنامه‌هایی را دارد.

هاشم‌زاده بیان داشت: برای سازماندهی مصرف منطقی دارو، تلاش می‌کنیم تا نیازهای خدمات دامپزشکی را متناسب با شیوه‌های دامپروری کشور اصلاح کرده، به‌طوری‌که ما در سطح کشور تعدادی دامداری سنتی و تعداد دامداری صنعتی و غیرصنعتی در روستاها و شهرها داریم و براساس نیاز آنها خدمات دامپزشکی را اصلاح خواهیم کرد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در ساختار جدید کاهش هزینه‌ها و کنترل مصرف دارو را خواهیم داشت، اظهار داشت: در این ساختار با حذف واسطه‌ها در حوزه داروخانه‌های دامپزشکی این ساختار حالت بین‌المللی خواهد گرفت.

هاشم‌زاده با تأکید بر اینکه در حال حاضر بین وضعیت موجود تا وضعیت مطلوب داروخانه‌ها فاصله داریم، تصریح کرد: کاهش این فاصله به مدیریت نیازمند است.

وی تأکید کرد: دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی چه برای حوزه صدور پروانه‌های خدمات دامپزشکی و چه در حوزه فروش و عرضه دارو، باید اصلاح شود و سازمان دامپزشکی کشور سیاست و ضوابط تأسیس داروخانه را اعلام کرده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه دستورالعمل مرتبط به فروش داروها به زودی تکمیل و ابلاغ می‌شود، گفت: کسانی که در حوزه داروخانه‌های دامپزشکی فعالیت دارند، نگران نباشند، زیرا این پروسه‌ای بلندمدت است و به مرور زمان تغییر ساختار ایجاد می‌شود.

هاشم‌زاده افزود: افرادی که پروانه دارند، اگر بخواهند تغییری در نوع خدمات خود ارائه دهند، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی درمورد داروخانه‌های غیرمجاز، بیان داشت: در حال حاضر داروخانه غیرمجاز دامپزشکی در کشور نداریم.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور، افزود: دلالان بسیاری در بخش عرضه داروی دامپزشکی وجود دارند که با تلفن در این حوزه فعالیت می‌کنند.

هاشم‌زاده تصریح کرد: بنابراین در تلاش هستیم تا زنجیره تولید، واردات، توزیع و عرضه دارو به دامدار را در قالب ساماندهی دارویی به‌وجود آوریم و این بدان معناست که تولیدکننده و واردکننده تمامی دارویی را که تولید یا وارد می‌کند، به‌صورت پخش‌های سراسری استانی در سامانه ثبت کند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا ارائه داروهای دامپزشکی به خارج از سیکل داروخانه‌ها و کلینیک‌ها وارد نشود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: اگرچه اجباری برای تبدیل شدن داروخانه‌های دامپزشکی به کلینیک وجود ندارد، اما تلاش می‌کنیم با کم کردن جذابیت‌ها، داروخانه‌‌ها را طی مدت 10 الی 15 سال به کلینیک‌های خدمات دامپزشکی تغییر دهیم.

 

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
10-15 سال؟زبانم لال دهانم پر خاک اگر چیزی بگویم که ایشان مثل آقای دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جوش بیاورند!!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
آقای دکتر هاشم زاده عزیز زحمت بکشید تشریف بیاورید اردبیل
داروخانه هم تلفات نگاه میکنه و هم دارو میده
داروخانه ها هر دو کار را با هم انجام میدهند.
البته قابل ذکر است که کلینیکها نیز دارو عرضه میکنند.
آدرس قابل مشاهده: اردبیل ایستگاه .............
همکار
|
-
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من دکترهای داروخانه حال و حوصله کارهای درمانی ندارن یا سنشون بالاست ویا اینکه علاقه ای به کار درمانی ندارن که دنبال مجوز داروخونه رفتن و درآمدهایی بالایی که با یه فروشنده و نسخه پیچ کسب میکنن به حدی زیاد که دنبال کار درمانی با درآمد کم ودردسرساز نمیرن اجازه کار درمانی به داروخونه ها باعث میشه که دکترهای داروخونه سر کیساشون تکنسین بفرستن و این وسط فقط دامداران ضرر میکنن
باید یه فکری واسه فروش بدون نسخه داروخونه ها کرد و داروخونه هارو ملزم بکنیم بدون نسخه دارو ندن
مرادي
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
0
0
به نظر من دكتر خلج و هاشم زاده احترامي براي همكاران خود و بخش غير دولتي قايل نيستند تنها راهش تجمع جلو مجلس و وزارت جهاد است كاش زودتر زير مجموعه وزارت بهداشت مي رفتيم حداقل مسولين پزشك خودشان را مفت نمي. فروشند اگر نگاه كنيد برخورد هاشمي بهداشت را با پزشكان ببينيد و اين دوستان را
(بخش خصوصى)- على حسنى
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
جناب آقاى هاشم زاده عزيز
شما که براى بخش خصوصى تصميم مي گيريد .
يک روز قانون کلينيک وداروخانه وآزمايشگاه وضع مى کنيد.
روز ديگه واکسن ميخواهيد بفروشيد ميديد درمانگاه
بعد ازى مدتى توش مي مونيد مرکز فروش واکسن باز ميکنيد.
بعد به درمانگاه مي گيد مسئول فنى بگيره
باز هم توش مي مونيد
حالا ديگه اين آخرى ميخواهيد همه چي رو درهم بکنيد
هرچه بادا باد شما که ضرر نمي کنيد
اين دفعه ديگه پيشرفته شديم وبه توصيه هاى OIE داريم عمل مي کنيم !!!.
سازمان دامپزشکى تازه متوجه وجود OIE شده !!!!
آقاى عزيز, دکتر خوب ,بابا با زندگى مردم بازى نکنيد.
ما که ميدونيم شما مشکلتون با ماده 2 قانون افزايش بهره ورى
شما که نميخواهيد سازمان نظام دامپزشکى طبق قانون افزايش بهره ورى اختيارات اجرايي شما را بگيره چرا موضوعو ربط ميديد به OIE
دکتر عزيز OIE اختلافات شما ونظام ميدونه؟OIE ميدونه که شما خودتون از قانون تمکين نميکنين؟
خداييش شما تو فکر بخش خصوصى و جامعه دامپزشکى هستيد ؟.
شمايى که خودتون قانون نقض و اجرا نمى کنيد
مگر آدم هالو باشه باورش بشه که شما حرفاتون بخواد مشکلى را حل کنه
دکتر عزيز قربونت برم لطفا نظم بهم نزنيد وبه قانون تمکين کنيد.
انشاا .. که اختيارات خودتون مطابق ماده 2 قانون بهره ورى ميدانيد.
آقاى هاشم زاده عزيز
لطفا هم شما وهم جناب آقاى دکترخلج رزومه کار خود رادر بخش خصو صى براى جامعه دامپزشکى بنويسيد
که جامعه دامپزشکى لا اقل بدانند شما چقدر آشنا به امور فارم ، کار روستايى ، عشاير ،روابط با دامدار ، مرغدار ، بدهى به شرکت ، طلب از دامدار ومرغدار ، توهين دامدار ، توهين مرغدار ، بوى طويله ، قيمت مرغ ، داروى بي کيفيت با جايزه 100% و........... هستيد که امروز در کسوت يک مدير قصد داريد تمام اين امور را سامان دهيد .
اگر رزومه شما ناقص است,
خواهشا اگراز جامعه دامپزشکى نمي ترسيد لا اقل ..........................
همکار
|
-
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
آقای دکتر هنوز برف نیومده لطفا سر خودتون رو دربیارید. شما در نیمه دوم سال 1394 قراردارید و از خرداد ماه هم طبق دستمزد سال 1394 حقوق گرفتید البته با دیرکرد دو ماه قبل . اما همکاران شما در بخش خصوصی با تعرفه 1393 کار میکنند . خواهشمندیم دست از ............... بردارید برای شما که در بهترین حالت 3تا 4 ملیون تومان حقوق میگیرید معنی ندارد تعداد محدودی همکار شما در بخش خصوصی چندین برابر شما درآمد داشته باشند . درضمن آقای دکتر شما داروخانه زیاد ندارید شما همکار در معاونت دارو درمان سازمان کم دارید وقتی وظایف یک سازمان عریض و طویل که در وزارت بهداشت برای انجام وظایف آن ، در یک ساختمان ده طبقه چند صد کارشناس در آن کار میکنند ، را در نصف طبقه 7 سازمان دامپزشکی خلاصه میکنید وضعیت بهتر از حالا نمیشود . لطفا به این قسمت سازمان سر بزنید متوجه صحبت من خواهید شد . با احترام به این همکاران علیرغم سخت کوشی وقتی کار 10نفر را رو سر یک نفر بریزید کاری پیش میرود ؟ شما حتی در این بخش یک آمار قطعی نمیتوانید بگیرید .
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
جناب دکتر هاشم زاده بسیار مایه خوشوقتی است که سطح دامپزشکی ایران را در حد کشور های پیشرفته قصد دارید ارتقا بدهید. لطفا خیلی تند نروید. بسیاری از کشورهای پیشرفته که داروخانه دامپزشکی ندارند سازمان دولتی دامپزشکی هم ندارند! امروز دوره اینترنت و شبکه های اطلاعاتی است. گذشت آن زمان که سخنرانی کنید و مستمعین صم بکم هرچه بفرمایید باور کنند. در گوگل سرچ بفرمایید ببینید دامپزشکی دولتی در آن کشور های پیشرفته اگر وجود دارد چگونه دستگاهی است و چه حجمی دارد و آیا مالک الرقاب بخش خصوصی است که شب بخوابد و صبح با یک طرح خلق الساعه بیدار شود؟
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
تا 10 -15سال کی زندس کی مرده یه فکری به حال کلینیسین های بیچاره بکنید که باسیلی دارن صورتشون روسرخ نگه می دارن بعضیا حتی ماهی یه تومن هم درنمیارن اون وقت داروخانه ها بادرآمدهای بالا هنوز ناراحتن؟!چرا مجوز داروخانه ودرمانگاه رایکی نمی کنید چرادامپزشکی بعد از10سال کرایه مغازه روهم به سختی باید بده بعد داروخانه ها به راحتی بدون نسخه دارو بفروشن؟
ناشناس
|
-
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
0
0
وقتی داروخانه ها بدون نسخه داروبفروشند دلالان دربازارآزاد واکسن بفروشند وافراد غیردامپزشک کاردرمانی انجام بدن آیا خنده دارنیست که مامجوز درمانگاه صادرکنیم؟؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه