کد خبر: ۲۴۵۲۲

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از تأسیس مرکز پاستوریزاسیون برای توزیع پاستوریزه شیرهای محلی در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمودرضا رسولی» با بیان اینکه توزیع شیر خام محلی ممنوع است، اظهار کرد: تعطیلی صرف این مراکز نمی‌تواند مشکلات مردم را مرتفع سازد، بنابراین درصدد تأسیس مرکز پاستوریزاسیون برای توزیع پاستوریزه این شیرها هستیم.

وی تصریح کرد: نظارت بر توزیع شیرخام محلی بر عهده دامپزشکی استان و نظارت سایر فرآورده‌های دامی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی است.

رسولی در ادامه از معرفی 40 مورد از محل‌های عرضه غیراستاندارد شیر محلی به تعزیرات حکومتی استان خبر داد و افزود: از ابتدای سال تا کنون از محل‌های عرضه تولیدات دامی محلی 681 مورد بازدید انجام شده که از این تعداد 378 مورد اخطار بهداشتی دریافت کرده و 40 مورد به علت عرضه غیراستاندارد این محصولات پلمب و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌ است.

وی همچنین با اشاره به واکسیناسیون 6 میلیون نوبت دام و طیور گفت: در شرایط فعلی استان بیماری جدی مخل امنیت بهداشتی دام و طیور در استان نیست.

رسولی از واکسیناسیون حلقه‌ای طیور سنتی خبر داد و عنوان کرد: به علت پراکندگی و تراکم زیاد طیور سنتی معمولا واکسیناسیون آنها انجام نمی‌گیرد مگر در مواردی واکسیناسیون حلقه‌ای این طیور انجام می‌شود.

وی در خصوص واکسیناسیون طیور صنعتی گفت: با توجه به اینکه سالیانه 23 میلیون جوجه‌ریزی طیور در سطح استان داشته‌ایم به صورت مرتب هفت تا هشت مورد واکسیناسیون برای این طیور صنعتی انجام می‌گیرد.

 

 

نظر شما
ادامه