کد خبر: ۲۴۵۲۸

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از برگزاری همایش بزرگداشت نودمین سال تاسیس این موسسه در ۱۶ دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر حمید کهرام» با اعلام این خبر افزود: دی ماه امسال، به مناسبت بزرگداشت نودمین سال تاسیس موسسه رازی به عنوان تنها و بزرگترین موسسه علمی، تحقیقاتی و تولیدی جهان اسلام، همایشی با حضور بزرگان کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

وی گفت: این همایش به پاس نود سال حضور موثر و گسترده موسسه رازی در عرصه تحقیق و تولید انواع واکسن و فرآورده های بیولوژیک مورد نیاز کشور برگزار می شود و از بزرگان کشور دعوت شده تا در این همایش به جمع بندی مناسبی درباره آینده صنعت واکسن به عنوان محصولی استراتژیک دست یابیم.

کهرام تاکید کرد: ارائه راهکار و بررسی وضعیت تولید واکسن های انسانی، دام و طیور به منظور تقویت و حمایت هر چه بیشتر از تولید ملی واکسن به ویژه در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری این همایش است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی پاسداشت ارزش های تمام دانشمندان، محققان و کارکنان خدوم این موسسه از بدو تاسیس تاکنون و آشنایی هر چه بیشتر جامعه علمی و ملت ایران با خدمات موسسه را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.

موسسه رازی با بیش از ۹۰ سال فعالیت در زمینه تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک بیش از ۸۰ محصول مهم و مورد نیاز کشور را تولید می کند و به عنوان قطب تحقیق و تولید واکسن های مورد مصرف دامپزشکی و پزشکی، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز علمی و تحقیقاتی کشور شناخته می‌شود.

این موسسه به دلیل حجم تولید، تنوع محصول و وظایف محوله، در نوع خود در کشور و خاورمیانه بی نظیر و در جهان کم نظیر است. این مجموعه مفتخر است وظیفه تحقیق و تولید را همگام با هم به پیش می برد.

موسسه رازی دارای شش شعبه در شهرهای اهواز، اراک، کرمان، مشهد، شیراز و مرند بوده و شعبه مرکزی آن در کرج مستقر است.

 

 

برچسب ها: موسسه رازی،
نظر شما
ادامه