کد خبر: ۲۴۶۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، همایش «سلامت غذا از مزرعه تا سفره» و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه دامپزشکی 5 دی‌ماه 94 مصادف با هفته وحدت با حضور رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور دکتر صفری، مهندس امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، دکتر غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، دکتر نجاتی مدیرکل دامپزشکی استان، جمعی از مدیران کل و فرمانداران شهرستان‌ها به میزبانی اداره‌کل دامپزشکی استان برگزار شد.

در ابتدا دکتر نجاتی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری ضمن خیر مقدم به حاضرین، در خصوص اهمیت دامپزشکی در زمینه نظارت بر سلامت مواد غذایی خام دامی و همچنین تولید و توزیع آن مطالبی را بیان داشت.

همچنین مهندس امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از زحمات بی وقفه دامپزشکی در زمینه‌های مختلف از جمله سلامت غذا قدردانی کرد و گفت نقش مهم دامپزشکی در بهداشت و سلامت عموم قابل توجه است.

امیری افزود: امنیت غذایی یکی از مباحث اصلی جامعه است که نقش اصلی آن را دامپزشکی ایفاء می کند چرا که در سبد غذایی هر خانوار مواد خام دامی به شکل های مختلف وجود دارد و نظارت بر سلامت آنها بر عهده دامپزشکی است. همچنین امیری پیشگیری از وقوع بیماری‌ها را کار اصلی دامپزشکی دانست و گفت اقدامات قابل توجهی در دو سال اخیر در حوزه دامپزشکی استان از جمله ساماندهی کشتارگاه‌های دام و تغییر زمان کشتار از صبح به شب و دریافت حداقل استاندارد‌ها در این زمینه و همچنین جمع آوری مرغ زنده فروشی در سطح استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: توسعه درمانگاه‌های و آزمایشگاه‌های دامپزشکی و توزیع دامپزشکان متناسب با جمعیت دامی هر منطقه کار بسیار مهمی می‌باشد.

دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از همکاران حوزه دامپزشکی بیان داشت: دامپزشکی در زمینه‌های تامین بهداشت و سلامت جامعه پیشرفت‌‌ها و جایگاه‌های چشمگیری داشته است که این امر تنها با همکاری و هماهنگی کارکنان دامپزشکی با دیگر نهاد‌ها و ادارات امکان پذیر است.













 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
برگزاری چنین گردهمایی هایی کار بسیار زیبایی است.ولی جای بزرگانی مانند دکتر روحانی دکتر مهری گنجی و بسیاری از دامپزشکان دولتی در این جشن خالی بود و نبودشان محسوس
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
با سلام و احترام،
جناب «دوست» گرامی، بنده توهینی در کامنت مورد نظر احساس نمی کنم.
دامپزشک 83
|
-
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
فاصله گرفتن مسئولین بخش دولتی و بخش خصوصی و دولتی از هم حتی در چند تصویر این خبر هم مشهود است ..........................................
نظر شما
ادامه