کد خبر: ۲۴۹
هفتاد و هفتمین اجلاس سالانه سازمان جهانی بهداشت دام از 24 تا 29 می 2009 در کشور فرانسه برگزار شد.

دکتر نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز که برای شرکت در این اجلاس به فرانسه سفر کرده بود ضمن شرکت در مجمع عمومی و کمیسیون منطقه‌ای خاورمیانه در نشستی با رییس سازمان دامپزشکی فرانسه در خصوص مسائل مرتبط با امضای گواهی بهداشتی صادرات اسپرم و جنین به ایران پس از انجام کارهای کارشناسی، گفتگو کرد.  

وی همچنین در دیدار با رییس سازمان دامپزشکی آلمان در مورد واردات تلیسه پرواری و واردات گوشت و پیگیری امضای توافقنامه همکاری‌های بلندمدت به بحث و گفتگو پرداخت.  

دیدار و گفتگو با رییس سازمان دامپزشکی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط متقابل و ترانزیت دام و فرآورده‌های دامی و گفتگو با آقای خوان لوبروث از بخش دامپزشکی فائو، دیدار با دکتر ولخشه از بخش تب‌برفکی اتحادیه اروپا و نیز کارشناس ایرانی‌الاصل سازمان دامپزشکی آفریقای جنوبی از دیگر بخش‌های سفر رییس سازمان دامپزشکی کشورمان به اجلاس سازمان جهانی بهداشت دام بود. 

دکتر نوروزی همچنین به طور جداگانه با روسای دامپزشکی کشورهای ترکیه، نپال، عراق، سودان و سوریه دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه گفتگو کرد.  

مسائل مرتبط با آموزش کارشناسان افغانی توسط کارشناسان ایرانی در گفتگو با رییس سازمان دامپزشکی افغانستان و مذاکره با معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان دامپزشکی ایتالیا و پیگیری مشکلات صادرکنندگان ایرانی پوست و روده از دیگر بخش‌های  این سفر اعلام شده است. 

دیدار و گفتگو با دکتر قاضی یحیی رییس دفتر سازمان جهانی بهداشت حیوانی PVS بیروت و موافقت در راستای اجرای پروژه و دیدار با رییس سازمان دامپزشکی کنیا و پیگیری توافقات به‌عمل آمده در نایروبی نیز از مهم‌ترین عناوین سفر رییس سازمان دامپزشکی کشور بود. 

دیدار و مذاکره با دکتر والا رییس سازمان جهانی بهداشت دام در خصوص بازدید از ایران و معرفی آزمایشگاه‌های دوقلو و مرجع از ایران به عنوان رفرانس آن سازمان در منطقه و تشکیل کمیسیونر منطقه‌ای از آن سازمان در ایران و گفتگو با دکتر کریم بن جبرا مسئول سیستم وهیس سازمان جهانی بهداشت دام نیز از برنامه‌های رییس سازمان دامپزشکی کشور در سفر به فرانسه بود.  

دکتر نوروزی در ادامه با شرکت در ضیافت شام سفیر جمهوری اسلامی ایران آقای میرابوطالبی در فرانسه و بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه همکاری با اتحادیه اروپا در خصوص صادرات فرآورده‌های دامی با اتحادیه و واردات گوشت از آلمان و همچنین دام زنده از اروپا به ایران و همچنین تولید واکسن‌های مختلف علی‌الخصوص تب‌برفکی در ایران تحت لیسانس کمیسیون اروپایی، قرنطینه اسب و دوره‌های آموزشی و سایر موارد به بحث و گفتگو پرداخت.

اطلاعات بیشتر : http://www.oie.int/eng/Session2009/infos.htm

 

 

نظر شما
ادامه