کد خبر: ۲۵۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  یک بچه روباه که در دشتهای اطراف تهران در حین عبور از جاده دچار سانحه شده و به شدت از ناحیه ران چپ دچار شکستگی شدید شده بود در کلینیک دامپزشکی واقع در تهران توسط یک تیم متخصص به سرپرستی دکتر عابدی با موفقیت جراحی و مداوا شد.

 

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی علی حسینی
|
-
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۸
0
0
خبر جالبی بود. ما هم زمانیکه انترن بودیم یک روباه که دچار شکستگی همزمان فمور (ران) و هومور (بازو) بود که به طور موفقیت آمیز توسط استاد عزیزمان جناب آقای دکتر سیامک مشهدی رفیعی عمل شد (1380). بگذریم ...
ولی برای من اینجای قضیه جای تعجب و افسوس داشت که هنوز در ایران (سال 1389) عملیات جراحی حیوانات خانگی به ویژه عملیات سخت و سنگینی مثل ارتوپدی با بیهوشی تزریقی انجام می شه !!! و وقتی این عملیات در سالن جراحی دانشگاه انجام می شه، جای افسوس نه، جای شرمساری برای ما ایرانیان که از لحاظ علم و دانش زبانزد عام و خاص در دنیا هستیم می شود.... متاسفانه اینگونه اخبار برای هم مسلک های ما که در خارج از ایران به خصوص کشور همسایه مان (ترکیه) زندگی می کنند مایه تعجب و سوال است...
رزیدنت جراحی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۵
0
0
سلام حکیم مهر

هدف شما در راستای تبلیغ برای کلینیک تازه تاسیس البرز به مخاطبان منتقل شد. اما بسیار مایلم بدانم که چنین تبلیغی چه پاداشی را برایتان به دنبال داشته است. رعایت نکردن اصول اولیه ی آسپسی ( نپوشیدن گان استریل ، ماسک و کلاه توسط جراح، عدم شان گذاری مناسب و حتی شیو ناکافی موضع جراحی) بیهوشی نامناسب ( عدم استفاده از بیهوشی استنشاقی در جراحی دردناک و طولانی مدت ارتوپدی و نگذاشتن لوله داخل نایی، استفاده از بیهوشی تزریقی در حیوان دچار صدمه، نداشتن مسیر وریدی و مایع درمانی در حین و حتی بعد از جراحی، )و .... توسط یک متخصص جراحی مواردی است که مفید بودن انتشار چنین خبر و تصاویری را برای یک کلینیک دامپزشکی در نظر مخاطبان دچار تردید می کند.
لازم است به عنوان یک رسانه که ادعای اطلاع رسانی دارید بدانید که سطح اقدامات جراحی که این روزها نه تنها در مراکز دانشگاهی بلکه در برخی کلینیک های دامپزشکی توسط متخصصین جراحی انجام می شود بسیار بالاتر از قرار دادن پین و وایر برای اصلاح شکستگی استخوان ران بوده و توانایی انجام چنین جراحی ساده ای برای یک جراح متخصص شایدتنها از ناتوانی در انجام آن بهتر باشد.
لطفا با احساس مسئولیت بیشتر در مورد مطالبی که منتقل می کنید آگاهی خود را بالا برده و بدانید که پیشرفت دامپزشکی با افتخار به سطوح بسیار بالاتر از این ها میسر می شود.
hamid
|
-
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
سلام خسته نباشید دم همه گرم واقعا نمشه چیزی گفت.
نظر شما
ادامه