کد خبر: ۲۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  روزنامه جام جم در ضمیمه چاردیواری دوشنبه هفتم تیرماه 89 در مطلبی کوتاه با عنوان "اگر گفتی من کی‌ام؟" به توصیف سگ پرداخت و برخلاف رسم معمول ، این حیوان را دوست انسان قلمداد کرد!

 

این روزنامه در قالب مطلب مذکور چنین نوشت :

 

اگر گفتی من کی‌ام؟

 

من حیوانی هستم که از تمام حیوانات دیگر زودتر اهلی می‌شوم و همیشه دوست انسان بوده‌ام. نسل من از نژادهای مختلفی تشکیل شده است؛‌ شکاری، کوچک و فانتزی، کارگر، نگهبان و عروسکی که برای تزئین و سرگرمی ‌است.

هر کدام از این نژادها از نظر شکل ظاهری با یکدیگر متفاوتند. بعضی‌ها پا کوتاه و بعضی‌ها پاهای بلند دارند و تعدادی دارای سرهای بزرگ یا کوچک هستند.

من عادت‌هایی دارم که از پدر و مادرم به ارث برده‌ام، چون آنها هم این کار را می‌کردند . مثلا عادت دارم که غذایم را زیر خاک پنهان کنم یا این‌که قبل از خوابیدن 3 بار دور خودم بچرخم.

یک نکته جالب درباره دید من این است که نمی‌توانم همه رنگ‌های اطراف را ببینم و تشخیص دهم. یعنی آن‌طوری که شما فضای دور و برتان را می‌بینید، من نمی‌توانم ببینم، ولی در عوض حس بویایی من بسیار قوی است و چیزهای مختلف را به وسیله حس بویایی‌ام می‌توانم تشخیص دهم. بعضی اوقات در جاده‌ها ماشین‌ها مرا زیر می‌کنند و به کناری پرت می‌شوم، چون در تاریکی شب چشم‌های من حساس‌تر شده و دیدم کم می‌شود.

اگر هم از دست کسی عصبانی شوم با دندان‌هایم او را گاز می‌گیرم و ممکن است ویروسی از بدنم به آن شخص منتقل شود.

حالا دوست من، می‌توانی بگویی من کی‌ام؟

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ژاله
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۸
0
0
انگاري بعضي از روزنامه ها مطلب كم دارند چرنديات در مورد حيوانات مينويسند. از جمله ايران و جام جم ....
نظر شما
ادامه