کد خبر: ۲۵۳۸

حکیم مهر - مدیرکل اداره دامپزشکی استان یزد گفت: هیچ موردی از بیماری دامی تب برفکی در این استان گزارش نشده است.

دکتر علی‌اکبر حدادزاده اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت استان یزد از نظر تب برفکی عادی است و با توجه به اقدامات انجام شده، هیچ گزارشی از بروز این بیماری در سطح استان یزد واصل نشده است.
وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دامی در سطح کشور است که خوشبختانه برای انسان مخاطره‌آمیز نیست.
حدادزاده خاطرنشان کرد: علت حساسیت اخیر در مورد بیماری تب برفکی در کشور بروز سویه جدید تب برفکی به نام هندی بوده است که به منظور مقابله سریع و ضربتی با این بیماری، اقدامات مناسبی از جمله کنترل تردد دام در استان همچنین واکسیناسیون بیش از 200 هزار راس دام در کمتر از 20 روز صورت گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد همچنین در مورد وضعیت دام در این استان بیان داشت: به خاطر حساسیت موضوع و اعلام ممنوعیت تردد دام توسط مسئولان کشور، این موضوع تا حدودی موجب نوسان در بازار گوشت نیز شده بود که خوشبختانه در حال حاضر چند روزی است که با برداشته شدن این ممنوعیت، سفارشات دام به طور مرتب و با نظارت دامپزشکی صورت گرفته و دام مورد نیاز وارد استان می‌شود.
حدادزاده خاطرنشان کرد: همچنین کشتارگاه‌های دام نیز برای فعالیت خود هیچ مشکلی ندارند و می‌توانند همچون گذشته به کشتار دام بپردازند.
وی در مورد سلامت گوشت عرضه شده در سطح استان یزد نیز عنوان کرد: شبکه دامپزشکی استان یزد به مردم اطمینان خاطر می‌دهد، تمام دام‌هایی که در کشتارگاه‌ها با نظارت و کنترل دامپزشکی کشتار می‌شوند، هیچ مشکلی ندارند و مردم می‌توانند با خیال آسوده نسبت به تهیه گوشت اقدام کنند.
حدادزاده تاکید کرد: علامت مشخصه گوشتی را که مردم می‌توانند با آرامش خاطر تهیه کنند، مهر بهداشتی دامپزشکی روی لاشه است.

 

نظر شما
ادامه