کد خبر: ۲۵۶۰

حکیم مهر -  خبرگزاری فارس در گزارش خود از سخنرانی دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ششمین همایش کشوری روز مبارزه با بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان ، وی را به اشتباه رئیس سازمان نظام دامپزشکی معرفی کرد!!!

 

متن این خبر (اصلاح شده) :

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تردد بی‌رویه دام و ورود دام قاچاق به کشور از طریق مرزها باید کنترل شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، محسن دستور امروز در همایش روز ملی مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان در سالن همایش‌های رازی تهران اظهار داشت: با توجه به گستردگی در سرمایه‌گذاری صنعت دام و حرفه‌های وابسته به آن و همچنین افزایش روزافزون نیاز جامعه به فراورده‌های دامی و از طرفی وضعیت مرزهای کشور حساسیت مبارزه با این بیماری‌ها بالا رفته است.

وی با بیان اینکه سنگر اول مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام سازمان دامپزشکی است تصریح کرد: غالب بیماری‌های مشترک، از دام به انسان منتقل می‌شود لذا اصل مبارزه باید در سازمان دامپزشکی پایه‌گذاری شود. از مهمترین ویژگی‌های این بیماری‌های مشترک پیچیدگی آنهاست که برنامه طولانی مدتی برای کنترل نیاز دارند.

دستور تصریح کرد: در این زمینه همکاری بین بخشی نیز اهمیت فراوانی دارد. وضعیت بروسلوز در کشور نسبت به سال 57 مساوی نیست چرا که در حال حاضر جمعیت کشور چندین برابر شده است .در مجموع آمارهای بروسلوز در حال حاضر بسیار پایین‌تر از سال 57 است.

وی گفت: در برخی بیماری‌ها مانند سالک افزایش داشتیم که باید در زمینه استفاده از کودهای مختلف در مزارع و اتلاف سگ‌های ولگرد که اصل آن توسط شهرداری انجام می‌شود فعالیت‌های جدی‌تری داشته باشیم.

 

 

برچسب ها: دستور، تب مالت،
نظر شما
ادامه