کد خبر: ۲۵۸۷
حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ارائه طرحی فوری به دولت برای مقابله با بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: اجرای این طرح نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است.
دکتر سید محسن دستور گفت: باوجود ارائه طرح مقابله با بیماری تب برفکی، هنوز اعتبار آن توسط دولت به سازمان دامپزشکی پرداخت نشده است.
وی اظهار داشت: البته فعالیتهای سازمان برای کنترل و درمان این بیماری در حال انجام است و تامین نشدن اعتبار مانعی برای انجام روال معمولی کنترل این بیماری نشده است.
دکتر دستور با بیان اینکه در حال حاضر نقل و انتقال دام آزاد است، گفت: به غیر از استان سیستان و بلوچستان نقل و انتقال دام در سایر استانها انجام می شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: نقل و انتقالات دام با مجوز و نظارت سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد و هنوز احتیاط‌های لازم در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی به طور کامل کنترل نشده است، ادامه داد: نسبت به روزهای قبل این بیماری فروکش کرده است اما هنوز هم باید جوانب احتیاط در نظر گرفته شود.
دکتر دستور در پاسخ به این پرسش که چند راس دام در اثر این بیماری تلف شدند، گفت: آمار دقیقی در دستور نیست، به همین منظور می‌توان به طور رسمی اعلام کرد ضمن آنکه در هر استان آمار تلفات متفاوت است.
پیش از این مدیرعامل اتحادیه‌ دامداران از آزاد شدن نقل و انتقال دام ابراز نگرانی کرده بود و نسبت به شیوع بیشتر آن هشدار داد.
نظر شما
ادامه