کد خبر: ۲۵۹۶

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی همدان و سمنان

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان:
تعداد کشتارگاه‌های موجود در استان کافی نیست

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به وجود 4 کشتارگاه صنعتی دام در استان گفت: تعداد کشتارگاه‌های موجود در استان کافی نیست.

دکتر احمد کریمی مخصوص افزود: به زودی یک کشتارگاه صنعتی دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر 3 کشتارگاه صنعتی طیور موجود در استان، 2 کشتارگاه صنعتی دیگر در حال بهره‌برداری است که یکی از آنها از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و دیگری در تویسرکان در حال بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: 3 کشتارگاه فعال صنعتی طیور همدان در دو راهی صالح آباد، نهاوند و ملایر فعال هستند.

وی عنوان کرد: برای تامین نیاز کشتارگاه‌های صنعتی در استان، متقاضیان بخش‌های خصوصی یک کشتارگاه در اسدآباد احداث کرده و یک کشتارگاه دیگر نیز در تویسرکان در حال ساخت است.

کریمی مخصوص با اشاره به واکسیناسیون سگ‌ها نیز بیان کرد: دامپزشکی واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار و خانگی را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: سگ‌های ولگرد را باید کمیته اتلاف حیوانات موذی، شهرداری‌ها و فرمانداری شهرستان‌ها مهار کنند.

-----------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی سمنان خبر داد:
بهره‌برداری از مرغداری 44 هزار قطعه‌ای در سمنان


رئیس شبکه دامپزشکی سمنان گفت: یک واحد مرغداری 44 هزار قطعه‌ای در سمنان بهره‌برداری شد.

علی جاویدپور اظهار داشت: یک واحد مرغداری گوشتی کاملا مکانیزه با ظرفیت 44 هزار قطعه در سال در منطقه اروانه سمنان به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: این واحد در یکی از مناطق مناسب پرورش مرغ گوشتی قرار دارد که توانایی تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک را داراست.
رئیس شبکه دامپزشکی سمنان با ابراز امیدواری از بهره‌برداری این واحد مرغداری خاطرنشان کرد: دیگر پرورش‌دهندگان طیور نیز باید با تغییرات در تجهیزات مرغداری خود از امکانات مدرن و پیشرفته روز بهره‌مند شوند.
جاویدپور خطاب به پرورش‌دهندگان طیور منطقه گفت: ضمن رعایت همه ضوابط قرنطینه‌ای و بهداشتی و بیوسکیوریتی جوجه‌ریزی را بر اساس ظرفیت واحد اقدام کنید.
رئیس شبکه دامپزشکی سمنان تصریح کرد: پرورش‌دهندگان طیور باید برنامه واکسیناسیون را بر اساس نقطه نظرات مسئولان فنی و بهداشتی و نتایج آزمایشگاهی اجرا کنند و هماهنگی لازم را با شبکه دامپزشکی داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه