کد خبر: ۲۶۰۵

حکیم مهر -  دپارتمان توسعه صنایع لبنی اتحادیه اروپا اعلام کرد که از این پس شیر شتر هم در کنار شیر گاو و بز در اختیار مردم قرار می‌گیرد؛ البته با این تفاوت که از کشورهای عربی به اروپا صادر می‌شود.

«اولریخ ورنری» ـ مدیر اجرایی مرکز تحقیقات «دبی» ـ در مصاحبه‌ای با رسانه‌های امارات متحده عربی، یادآور شد: همان طور که مردم از شیر گاو و یا بز استفاده می‌کنند، می‌توانند از شیر شتر هم به راحتی استفاده کرد و بهره ببرند.

شیر شتر به دلیل لاکتوز پایین برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند، مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: شیر شتر مقادیر زیادی انسولین دارد و مزه و طعم آن هم همانند شیرهای گاز و بز است. به همین دلیل برای فرد مصرف کننده خوشایند است.

در گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیز آمده است که دولت امارات متحده عربی طی طرحی تصمیم دارد این شیر را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کند، تا هم از این راه درآمدزایی کرده باشد و هم طعم این ماده غذایی را به اروپایی‌ها بچشاند.

در این گزارش، همچنین آمده است که قیمت هر لیتر شیر شتر چهار درهم، معادل 72 پنس است که البته از قیمت هر لیتر شیر گاو بسیار ارزان تر تمام می‌شود.

این در حالیست که دولت امارات متحده عربی قصد دارد از این شیر در تولید محصولات لبنی هم بهره ببرد تا بتواند صادرات خود را افزایش دهد.

نظر شما
ادامه