کد خبر: ۲۶۵۱

حکیم مهر -  یک کارشناس حیات وحش و زیست دریایی گفت: نباید فاجعه ای که برای مرجان های دریایی در خلیج چابهار دوسال پیش به وقوع پیوست برای شیر ایرانی هم به وجود آید.
دکتر بهروز دهزاد با بیان این مطلب افزود: اگر قرار باشد شیر ایرانی به ایران بازگردد باید تمام تحقیقات علمی درستی انجام شود وگرنه در غیر این صورت تجربه تلخ ببرهای سیبری و مرجان های چابهار دوباره تکرار خواهد شد.
وی ادامه داد: دوسال پیش هم در خلیج چابهار بر اثر اشتباه کسانی که از کارشناسان در رشته مربوطه کمک نگرفته بودند باعث شد که تمام مرجانهایی که از کف دریا کنده و به جای دیگری منتقل کرده بودند کاملا از بین بروند. بحث شیر ایرانی هم چنین چیزی خواهد شد.
دهزاد افزود: باید مطالعات اکولو‍‍ژیک برای انتقال شیرها انجام گیرد و یا حداقل از مردمی که قرار است شیرها را در منطقه آنها رها سازی کنند نظر سنجی به عمل آید. در غیر این صورت با همچنان در حال تکرار اشتباهاتمان خواهیم بود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در هیچ کجای دنیا بدون مطالعات درست و کامل و تحقیقات علمی چنین کارهایی صورت نمی گیرد که در کشور ما به این راحتی حمل و انتقال حیوانات انجام می شود.

اگر این کار انجام شود بسیار فاجعه آمیز و غم انگیز خواهد بود.
 


 

نظر شما
ادامه