کد خبر: ۲۸۰۵۳

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران به همراه رئیس اداره دامپزشکی شهرستانهای بابلسر و فریدونکنار در محل فرمانداری، با فرماندار شهرستان بابلسر دیدار صمیمانه ای داشتند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، در این دیدار «دکتر سید حسین رضوانی» مدیر کل دامپزشکی استان از فرماندار شهرستان به دلیل نگاه ویژه ایشان به دامپزشکی در حوزه سلامت تشکر نموده و در خصوص افزایش سطح آگاهی مردم و اطلاع رسانی صحیح در خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام، در خواست همکاری نمود.

رضوانی با اشاره به رتبه نخست پرورش صنعت طیور استان در کشور اظهار داشت: مسئول تضمین کیفیت و سلامت غذا با منشاء دامی هستیم و با کنترل بهداشتی لازم بر نحوه تولید، نگهداری و عرضه محصلات و فرآورده ها با منشاء دامی نظارت داریم.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف دامپزشکی مربوط به تامین سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تامین سلامت مواد غذایی با منشاء دامی نیز که نقش موثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کند، بر عهده این نهاد حاکمیتی و نظارتی است.

در این دیدار اسد فرماندار شهرستان بابلسر نیز طی سخنانی اظهار داشت: دامپزشکی یکی از ارگان های بسیار مهم در حوزه سلامت است که اگر مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد می تواند با صیانت از سرمایه های دامی و افزایش آن، کشور را در تولید گوشت و فرآورده‌های خام دامی به خودکفایی برساند.

وی گفت : بحمداله عملکرد دامپزشکی در این شهرستان رضایت بخش بوده و ما نیز با تمام توان و امکانات موجود از فعالیت های پیشگیرانه بهداشتی و نظارتی دامپزشکی حمایت می کنیم چرا که این حمایت در واقع حمایت از سلامت شهروندان و بهداشت عمومی محسوب می گردد.

 

 

نظر شما
ادامه