کد خبر: ۲۸۲۳۷
 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه محصولات پروتئینی خارجی منجر به حذف تولیدکننده داخلی می شود، گفت: محصولات گوشتی قاچاق ممکن است بدون ذبح شرعی وارد کشور شوند، چراکه کالای قاچاق غربالگری نمی‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «حسین گروسی» درباره قاچاق محصولات پروتئینی گفت: جای سوال دارد با توجه به ظرفیت‌های دامداری کشور، چرا محصولات پروتئینی قاچاق در بازار اقتصادی کشور مشاهده می‌شود.

نمی‌توان ذبح شرعی و کیفیت بهداشتی محصولات قاچاق را تایید کرد

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات پروتئینی قاچاق سلامت مردم را به خطر می اندازد، تصریح کرد: کالاهای پروتئینی قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند، بنابراین غربالگری در راستای سالم بودن دام انجام نمی‌شود و به همین علت نمی‌توان ذبح شرعی و کیفیت بهداشتی کالای قاچاق را تایید کرد.

گروسی افزود: دامداری‌ها در کشور باید با روش‌های سنتی فاصله بگیرند و استخدام در دامداری‌ها باید بر طبق تحصیلات علمی مرتبط با صنعت تخصصی دامداری انجام شود.

دامداری‌های کشور باید به سمت نوآوری و علمی شدن حرکت کنند

وی با بیان اینکه دامداری‌ها باید به سمت نوآوری و علمی شدن حرکت کنند، یادآورشد: عدم تخصص در صنعت دامداری به قیمت هلاک شدن دام تمام می‌شود و این درحالی است برای پرورش دام هزینه‌هایی همچون نهادهای دامی و غربالگری انجام می شود که به طور مسلم با هلاک‌شدن دام بخشی از سرمایه اقتصادی کشور از بین می‌رود.

نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس با بیان اینکه نوآوری در صنعت پس از بازگشایی تحریم‌ها امری ضروری است، گفت: باید در کنار دامداری‌ها صنایع تبدیلی مدرن تاسیس کنیم تا دام پس از کشتار به سرعت در بسته بندی‌های شکیل برای انتقال به بازارهای اقتصادی مهیا شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دامداری‌ها، توجیه منطقی ندارد فارغ التحصیلان دامداری بیکار باشند، یادآورشد: دامداری‌های ما نیازمند غربالگری تخصصی هستند تا دام براساس شرایط استانداردهای جهانی پروش یابد.
 
 
نظر شما
ادامه