کد خبر: ۲۸۵۹۳
 

سیستم ارسال پیام صوتی به دامداران با هدف ارسال هشدارهای بهداشتی فوری در اداره کل دامپزشکی قزوین راه اندازی شد.

«محمد فرحی» مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: اطلاع رسانی از وضعیت بیماریها در سطح استان، کشور و حتی کشورهای همسایه به دامداران، مرغداران، آبزی پروران و... نقش به سزایی در پیشگیری از شیوع بیماری در واحدهای دامداری دارد.

این کارشناس ارشد دامپزشکی اظهار داشت: با عنایت به اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی برنامه ریزی برای پیشگیری از بروز وشیوع بیماری در جمعیت دامی می باشد، لذا ارتقاء سطح آگاهی دامداران از وضعیت بیماریهای شایع در منطقه می تواند تصمیمات مدیریتی مطلوبی به دنبال داشته باشد، که از آن جمله می توان به ارسال پیام هایی با موضوع: ممنوعیت نقل و انتقال دام از مناطق آلوده و جلوگیری از گردش ویروس در مواقع شیوع تب برفکی، وقفه در جوجه ریزی واحدهای مرغداری در زمان شیوع بیماریهای تنفسی طیور، سمپاشی به موقع اماکن دامی برای از بین بردن حشرات موذی که عامل انگلی در انتقال عامل بیماری لمپی اسکین می باشند و... را نام برد.

محمد فرحی ارتباط دوسویه بین دامداران و دامپزشکی را حائز اهمیت دانست و تشریح کرد: در صورت شناسایی و مهار به موقع بیماری های دام، طیور و آبزیان، از وارد آمدن خسارتهای سنگین اقتصادی به دامداران جلوگیری خواهد شد که یکی از راهکارهای آن، ایجاد پل ارتباطی بین دامداران و دامپزشکی است که خوشبختانه اداره کل دامپزشکی استان قزوین در سالیان اخیر با راه اندازی سامانه پیامکی 50001512، شماره 4 رقمی 1512 موارد بروز بیماری را از طریق دامداران، دهیاران، مراکز بهداشت و عموم مردم اخذ و پس از انجام بررسی های تکمیلی، پیام های بهداشتی را برای جمعیت هدف ارسال می نماید.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین همچنین از راه اندازی سیستم ارسال پیام صوتی در این اداره خبرداد و گفت: یکی از روش های اطلاع رسانی به دامداران ارسال پیام صوتی به ایشان است که حسب مورد و در مواقعی که اطلاع رسانی فوری ضرورت داشته باشد، این سیستم پس از برقراری یک تماس تلفنی با شماره تلفن های ذخیره شده در بانک اطلاعاتی روابط عمومی دامپزشکی استان، که عمدتاً مدیران و مسئولین بهداشتی واحدهای دامداری و مرغداری و آبزی پروری می باشند، پیام صوتی مدنظر را برای جمعیت هدف ارسال می نماید.
 
 
نظر شما
ادامه