کد خبر: ۲۸۷۳

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کانون‌های تب برفکی در کشور بسیار محدود شده است، گفت : البته هنوز به طور کامل این بیماری مهار نشده است و آثاری از‌آن در برخی استان‌های کشور گزارش می‌شود ولی تعداد آن‌ بسیار محدود و در حد دو سه مورد در استان‌های مختلف است.

دکتر سید محسن دستور با بیان اینکه ممنوعیت حمل ونقل دام بین استان‌ها به جز مواردی که مشکوک به غیر بومی بودن دام آلوده باشیم، برداشته شده است، اضافه کرد: ‌در فاز اول واکسیناسیون دام‌ها علیه تب برفکی در سال 89 حدود 4.5 میلیون راس دام سنگین و حدود 16 میلیون راس دام سبک زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفت و این فاز واکسیناسیون به پایان رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر واکسیناسیون تب برفکی تنها در موارد اضطراری انجام می‌شود البته در این فاز واکسیناسیون به طور عمده از واکسن جدیدی که توسط موسسه رازی تولید شده بود استفاده کردیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ماه رمضان سازمان دامپزشکی کشور برنامه‌های نظارتی خود بر تولید فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه شدید تر می‌کند، افزود: البته با توجه به حجم مواد پروتئینی که در سطح استانها عرضه و مصرف می‌شود نظارتهای این سازمان در استان‌ها تشدیدتر می شود ودر رستوران‌هایی که مواد خام دامی استفاده می‌کنند نیز این نظارت‌ها افزایش می‌یابد.

گفتنی است؛ در ماههای گذشته شیوع بیماری تب برفکی خسارات بسیاری را متوجه برخی دامداریهای کشورمان کرد به طوری که در نتیجه شیوع این بیماری حمل و نقل دام در بین استانها ممنوع شد.

 

نظر شما
ادامه