کد خبر: ۲۸۸۸۵
 

رزمایش زیستی جنوب شرق کشور با عنوان بیماری CCHF در سیستان و بلوچستان اجرا شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، این رزمایش با همکاری اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، اداره کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه سلمان، اداره کل محیط زیست، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، مرزبانی و هلال احمر و ... در استان سیستان و بلوچستان اجرا گردید.

در این رزمایش که راس ساعت 8 صبح مورخ 20/12/94 با رمز یا زهرا (س) شروع شد، ادارات دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی گزارش اولیه فرضی مبنی بر احتمال بروز بیماری CCHF را ارائه دادند و در ادامه ادارات شرکت کننده در رزمایش از طریق 8 کار گروه تخصصی شامل رصد و پایش تهدیدات زیستی و هشدار سریع، آشکار سازی و تشخیص، تریاژ و تخلیه، بهداشت و پیشگیری، قرطینه و محدود سازی رفع آلودگی، بازیابی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی، مدیریت افکار عمومی و اطلاع رسانی صحنه رزمایش را مدیریت کردند.

شایان ذکر است اداره کل دامپزشکی استان در 6 کار گروه شرکت فعال داشت و در صحنه میدانی نیز شهرستان های زاهدان، میرجاوه، سراوان و خاش عملیات میدانی مبارزه با بیماری CCHF را تمرین کرده و تمام نقاط بحران که در اپیدمیولوژی بیماری CCHF مطرح است شامل قرنطینه دامی، دامداری، کشتارگاه، مبارزه با ناقل، نمونه گیری مرضی و ارسال به آزمایشگاه، و .... را به طور واقعی به مورد اجرا گذاشتند.

در این رزمایش استانهای همجوار شامل کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان بعنوان استانهای معین همکاری لازم را ایفا نمودند.
 
 
نظر شما
ادامه