کد خبر: ۲۹۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  مدتی است پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان تهران نسبت به گذشته فعال‌تر شده و نسبتاً به روز است، لیکن یکی از ضعف‌های آشکار در روند اطلاع‎رسانی این اداره کل که گاهی در سطح کلان سازمان دامپزشکی هم مشاهده می‎شود اطلاع‎رسانی ناقص و از سر رفع تکلیف است. ضمن آنکه فعالیت خوب تعداد کمی از ادارات کل و انتشار مناسب اخبار را هم نباید نادیده گرفت.

 

بعنوان نمونه سایت اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان تهران ، ششم مرداد ماه خبری مربوط به برگزاری همایش بیماریهای مشترک انسان و دام به تاریخ 28 تیرماه را با تأخیر و آنهم به شرح ذیل منتشر نموده است :

 

"همایش بیماری های مشترک انسان و دام در تاریخ بیست و هشتم تیر ماه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان توسط دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  شهرستان با حضور مسئولین شبکه های بهداشت ،دامپزشکی  و جمعی از مسئولین اجرایی کرج  برگزار گردید و در خصوص آخرین وضعیت بیماری های مشترک در کشور ، منطقه  کرج و حومه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است آقای دکتر حسن اختیار زاده  مدیر کل محترم دفتر بررسی،مبارزه و مراقبت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور از سخنرانان این همایش بود. ایشان در خصوص نقش مهم سازمان دامپزشکی کشور در پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی مطالبی بیان نمود."

 

صرفنظر از نوع نوشتن خبر که به آن نمی‎پردازیم ، به نظر می‎رسد باید اداره کل دامپزشکی استان تهران در خبرهای خود به کاربرد خبر برای مخاطب توجه بیشتری نماید. اینکه از دکتر اختیارزاده و مسئولین شبکه‎های دامپزشکی، بهداشت و اجرایی کرج نامبرده شود ولی از محتوای سخنرانی‎ سخنرانان و فهرست یا رئوس مطالب مطرح شده در آن همایش سخنی به میان نیاید چه کاربردی برای مخاطبین این سایت دارد؟

 

متأسفانه بسیاری از ادارات کل دامپزشکی استانهای دیگر و حتی نوع انتشار خبر توسط اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور هم به این ضعف مبتلا هستند که امید می‎رود در آینده نزدیک این نقیصه برطرف گردد.

 

در همین روز (ششم مرداد 89) سایت سازمان دامپزشکی کشور هم خبر مربوط به دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان دامپزشکی کشور را به این شرح منتشر کرد :

 

"استاندار کهکیلویه و بویراحمد به همراه هیئت همراه با حضور در سازمان دامپزشکی کشور با رییس و برخی مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
مهندس نوذری استاندار کهکیلویه و بویراحمد به همراه معاون برنامه‌ریزی، مدیرکل امور اقتصادی و رییس سازمان جهادکشاورزی با دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که مدیرکل دامپزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان و رئیس اداره روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز حضور داشتند، طرفین در خصوص مهم‌ترین مسائل مربوط به دامپزشکی آن استان و راه‌های تقویت آن به بحث و گفتگو پرداختند."

 

در این خبر هم که صرفاً یک نمونه از موارد متعدد است مشخص نیست مهم‎ترین مسائل مربوط به دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد چه بوده و محتوای مذاکرات مهندس نوذری و دکتر دستور چه بوده است؟

 

خبر مرتبط :

 

 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
-
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۶
0
0
در برخی موارد کاملاً حق با نگانده مطلب است. چه به لحاظ محتوایی و چه ساختا سایت اداره کل دامپزشکی استان تهران دارای مشکل است. شما نگاه کنید صفحه ای شلوغ و بدون دیزاین خاص و فضاهای خالی که در هیچ جایی مرسوم نیست.
امیدوارم با این نقدها که یقیناً منصفانه هم هست محتوی مطالب هم رو به بهبودی رود.

البته جدای از اینها در مورد خود حکیم مهر هم ایم مشکلات وجود دارد و آنهم ساختار نوشتن گزارشهای شماست که حرفه ای نیستند چه پرسشها و چه تنظیمهای گزارشها. برای مثال هر مصاحبه ای که با یک شخص داشتید را از به بسم اله تا آخر مانند دیکته نوشته اید!!؟
نقش خبرنگار با ضبط صوت متفتوت است و از همه مهم تر نوع تنظیم خبرها و گزارشهاست.
امیدوارم از این نقد ناراحت نشده باشید چون میدانم زحمات بسیاری متحمل می شوید.
موفق و پاینده باشید.
حکیم مهر
|
-
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۰
0
0
با سلام / ضمن تشکر فراوان از انتقاد شما به حکیم مهر و امید به آنکه در آینده نزدیک اشکالات کمتری داشته باشیم. در مورد مصاحبه‎ها این هم یک روش است و اتفاقاً سیاست حکیم مهر انتقال فضای مصاحبه به مخاطب است و به همین دلیل هم به فرمایش شما سعی می کنیم از ابتدا تا انتهای گفتگو را منعکس نماییم. البته نظر شما هم محترم است. در مورد پرسش‎ها هم محبت فرموده و مصادیق آن را بیان فرمایید تا حتما ً نسبت به اصلاح آن در آینده اقدام لازم معمول گردد. با تشکر مجدد
نظر شما
ادامه