کد خبر: ۲۹۲۲۶
dr.bayat
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمیرم گفت: متاسفانه پیش بینی می شود با ورود عشایر در اواسط اردیبهشت به شهرستان سمیرم، آمار بیماری تب برفکی نیز افزایش بیابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر مصطفی بیات» با اشاره به اینکه بيشتر دام هاي مبتلا به ويروس تب برفكي از نوع دام سبك بوده، گفت: این بیماری در كمتر از 10 مورد دام سنگين مشاهده شده است.

وی گفت: تجمع بيشتر اين بيماري در نقاط روستايي و در بخش هاي وردشت، دناكوه و پادناي بزرگ بوده است.
بیات تصريح كرد: دام هاي كوچك بيشتر از طريق شير دام مادر و اثر بيماري بر روي قلب بيمار و تلف شده اند اما دام هاي بزرگتر در قسمت دهاني و سُم دچار تاول زدگي و تلف مي شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی سمیرم گفت: متاسفانه پیش بینی می شود با ورود عشایر در اواسط اردیبهشت به شهرستان سمیرم آمار بیماری تب برفکی نیز افزایش بیابد.

وی افزود: نبود كنترل كافي بر روي دام هاي عشاير، انتقال از جايي به جاي ديگر و همچنين تعداد زياد دام مازاد عشاير در تشديد احتمالي تعداد دام هاي مبتلا به تب برفكي موثر خواهد بود.

وي ابراز اميدواري كرد تا با تخصيص تعداد واكسن بيشتر از سوي موسسه رازي و استان به اين شهرستان، ميزان شيوع تب برفكي نيز كندتر و بيماري تب برفكي بهتر كنترل شود.

به گزارش ایمنا، بيماري تب برفكي از ديرباز در بين دامداران و روستایيان شناخته شده است و در كل دنيا با اسامي بسيار متنوعي بيان مي شود.
 
 
نظر شما
ادامه