کد خبر: ۲۹۳۱

حکیم مهر -  رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در دنیا به حداقل خود رسیده است اما برای اطمینان از فروکش کردن این بیماری باید زمستان امسال را هم پشت سر بگذاریم.

دکتر محمد مهدی گویا افزود: بیماری آنفلوانزای نوع A از زمان پیدایش دوباره آن در حدود یک‌سال و نیم گذشته هیچ وقت این طور نبوده به طور کامل در هیچ جایی دیده نشود و بروز مواردی از آن در دنیا همواره در این مدت بوده است.

وی ادامه داد: با وجود این اکنون موارد ابتلا به این بیماری در دنیا به حداقل خود رسیده است اما قطع کامل نشده است و در نیمکره جنوبی که زمستان است هنوز مواردی از این بیماری دیده می‌شود.

گویا گفت: وزارت بهداشت هیچ توصیه خاصی برای پیشگیری از این بیماری در زمان حاضر ندارد، زیرا هیچ جایی نیست که اکنون شاهد همه گیری این بیماری در آن باشیم و فقط به صورت موارد تک گیر این بیماری در دنیا و به خصوص نیمکره جنوبی دیده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت اضافه کرد: هنوز زود است که با قاطعیت بگوییم این بیماری به پایان راه خود رسیده و کاملاً فروکش کرده است و باید زمستان امسال را هم در نیمکره شمالی دنیا پشت سر بگذاریم و ببینیم آیا موارد این بیماری در زمستان امسال افزایش می‌یابد یا خیر.

 

نظر شما
ادامه