کد خبر: ۲۹۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون از آزاد شدن واردات جوجه یک روزه بوقلمون پس از پنج ماه توقف خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصاد آنلاین، «سید مهدی آذر موید» با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته به دلیل درگیری کشورهای اروپایی با آنفولانزای فوق حاد، واردات جوجه یک روزه ممنوع شده بود، ‌اظهار کرد: با مساعدت مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری های طیور سازمان دامپزشکی واردات جوجه یک روزه آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت واردات جوجه یک روزه آمار تولید را به شدت کاهش داد،‌ تصریح کرد: مزرعه مادر نیز اواخر تابستان به بهره‌برداری می رسد و در نتیجه برای تولید وابسته به واردات جوجه یک روزه از سایر کشورها بودیم.

به گفته آذر موید اکنون با کنترل بیماری مجوز واردات جوجه یک روزه از انگلستان و آلمان صادر شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی صنعت بوقلمون به کاهش آمار تولید اشاره و خاطر نشان کرد: میزان جوجه ریزی در دی ماه 50 هزار و در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین به ترتیب 20 هزار،‌80 هزار و 90 هزار جوجه بوده و این در حالی است که در هر ماه به بیش از 180 هزار جوجه نیاز داشتیم.

وی همچنین اشاره کرد واحد های با ظرفیت پایینتر از ۱۰ هزار قطعه نیز که تا کنون اجازه جوجه ریزی نداشتند با تصمیم جدید سازمان دامپزشکی قادر به جوجه ریزی هستند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر د الف
|
Samoa
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
ممنوعیت واردات جوجه یک روزه بوقلمون از انگلستان و آلمان هیچ مبنای عقلی، علمی و سازمانی نداشته و متضاد با متن کتاب کد سازمان جهانی بهداشت دام بوده است ممنوعیت واردات جوجه یک روزه از انگلستان و آلمان احتمالا با .................................. حل شده است
نظر شما
ادامه