کد خبر: ۲۹۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

اولین کنگره بین المللی بیماری های داخلی دام های بزرگ در شیراز آغاز به کار کرد. در این کنگره بیش از 400 استاد، دانشجو و صاحب نظر رشته دامپزشکی راهکارهای تشخیص، پیشگیری، کنترل و درمان بیماری های دام های بزرگ را بررسی می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداو سیما، استاد بیماری های داخلی دام های بزرگ و دبیر علمی کنگره گفت: این همایش در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز برگزار شد.

«دکتر مهرداد پورجعفر» افزود: در این کنگره «پروفسور آرکانجلو جنتیله» استاد بنام دانشگاه بولونیای ایتالیا و از شاخص های طب داخلی دام های بزرگ در اروپا و نیز دیگر استادان دانشکده های دامپزشکی دولتی و آزاد اسلامی نیز در 8 نشست تخصصی آخرین راهکارهای و دستاوردهای تشخیص و درمان بیماریهای دام های بزرگ را ارائه می کنند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور هم با بیان اینکه 400 بیماری دام در کشور وجود دارد، گفت: تا کنون 180 نوع بیماری پایش و کنترل شده است.

«دکتر رضائیان زاده» مهمترین بیماری رایج کشور را تب برفکی برشمرد و گفت: این بیماری در چند سال گذشته حتی در ماه های اخیر باعث تلفات زیاد دام های بزرگ شده است و توانسته ایم آنها را در بخش های زیادی کنترل کنیم.

این کنگره بین المللی که از امروز در دانشکده دامپزشکی شیراز آغاز شده، فردا و پس فردا هم ادامه دارد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
1
0
بخش داخلی دام بزرگ دانشگاه شیراز با سوابق درخشان پژوهشی زبانزد عام و خاص است.
نظر شما
ادامه