کد خبر: ۲۹۶۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

فرماندار مرند با تاييد شيوع تب برفكي در اين شهرستان از تلاش همه جانبه نهادهاي مسئول براي كاستن از ضرر مادي ناشي از اين بيماري براي روستاييان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «تقي كرمي» با اشاره به اينكه تب برفكي در روستاهاي مرند شيوع دارد، اظهار كرد: شدت انتشار اين بيماري در سطح شهرستان بالاست و مديريت شهرستان با همكاري نهادهاي مسئول به ويژه اداره دامپزشكي تمام تلاش خود را براي مديريت اين مساله به كار مي بندد.

وي با بيان اينكه اداره دامپزشكي براي كمك به روستاييان شهرستان مرند در موضوع تب برفكي زير فشار شديدي است، افزود: نبود واكسن به عنوان مشكلي كلان باعث شده است كه كارآيي تلاش هاي صورت گرفته براي كنترل بيماري كم باشد.

فرماندار مرند يادآور شد: متاسفانه همه احشام شهرستان مرند اعم از سبك و سنگين درگير اين بيماري كشنده هستند.

رئيس اداره دامپزشكي مرند نيز با تائيد مشكل كمبود واكسن در اين شهرستان گفت: با اين وجود تاكنون 85 هزار راس گوسفند و هشت هزار راس گاو در شهرستان در مقابل تب برفكي واكسينه شده اند و مسئولان قول تهيه واكسن كافي در اسرع وقت را داده اند.

دكتر رضا رضامندي افزود: عوامل انساني و كارشناسان دامپزشكي به شدت روستاها را رصد مي كنند و نمونه برداري هاي لازم از اين بيماري انجام شده است.

وي به دامداران و روستائيان توصيه كرد به منظور جلوگيري از شيوع بيماري از معدوم سازي غير اصولي و غير بهداشتي پرهيز كرده و دام هاي تلف شده را به صورت كاملا بهداشتي دفن كنند.

شهرستان مرند با بيش از 235 هزار نفر جمعيت در 70 كيلومتري شمال غرب تبريز از كانون هاي مهم كشاورزي و دامپروري آذربايجان شرقي است.

گفته مي شود تعداد كانون هاي روستايي درگير تب برفكي در شهرستان مرند افزون بر 20 روستاست.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
1
0
http://tnews.ir/news/363462277859.html
نظر شما
ادامه