کد خبر: ۲۹۸۷۱
 

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: مجتمع تولید گوشت و کشتارگاه زیاران به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «عباسعلی درافشانی» روز سه شنبه در بازدید از واحدهای پرورش دام، تولید گوشت، خوراک دام، کشتارگاه و سردخانه مجتمع گوشت زیاران در جریان روند بازسازی، مرمت و راه اندازی این مجموعه بزرگ قرار گرفت.

درافشانی در این بازدید نسبت به بررسی مسائل این واحد اقتصادی در حوزه کاری دستگاه های مختلف استان دستور پیگیری داد تا برای برطرف شدن موانع راه اندازی آن اقدام شود.

وی اظهار داشت: قزوین با داشتن دشتی مستعد برای فعالیت های دامداری در مرکز کشور و مجاورت بازار گسترده مصرف گوشت قرار گرفته و مجتمع گوشت زیاران یکی از طرح های راهبردی کشور و استان است که با هدف افزایش تولید و تعادل بخشی در تولید گوشت قرمز راه اندازی می شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین ضمن تشکر از مدیران و کارشناسان شرکت زیاران سیمرغ که مسئولیت راه اندازی و توسعه مجتمع زیاران را برعهده گرفته اند، اضافه کرد: با توجه به کادر مجرب و متخصص که در این زمینه فعالیت می کند انتظار می رود راه اندازی مجتمع شروعی مطلوب در مسیر تولید باشد و در فاز بعدی هم به روز رسانی تکنولوژی و افزایش بهره وری و استفاده از امکانات موجود در دستور کار قرار گیرد.

در این بازدید مقرر شد موضوع کنترل مسائل بهداشتی مجتمع در مرحله اول با کمک اداره کل دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان و بکار گرفتن ظرفیتهای بخش خصوصی انجام شود.

همچنین موضوع تامین دام از طریق مدیر پشتیبانی امور دام و اتحادیه دامداران استان و رعایت مسائل زیست محیطی با ارئه برنامه مشخص توسط مجری طرح و هدایت و کمک مدیرکل و کارشناسان محیط زیست استان در مدت ۱۵ روز آینده اجرایی شود.

مجتمع زیاران در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد و در سال ۱۳۵۶ به بهره برداری رسید و از اوایل مرداد ماه سال ۸۶ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد که از‌‌ همان زمان مشکلات تولید در این واحد به تدریج خودنمایی کرد که پس از یک دوره نیمه تعطیلی، طی سالهای اخیر به تعطیلی کامل واحد منجر شد.

مجتمع زیاران با ۲۴۰ هکتار مزرعه و تاسیسات صنعتی، دارای ظرفیت سالیانه ۴۹۰هزار گوسفند، گاو و گوساله برای پرواربندی و کشتارگاه صنعتی است.
 
 
نظر شما
ادامه